W Strykowie otwarto magazyn części zamiennych dużego producenta pojazdów ciężarowych

11 września 2023, 9:41

Od 1. września w Strykowie woj. łódzkie funkcjonuje magazyn części zamiennych jednego z czołowych producentów ciężarówek. Dzięki temu magazynowi usprawniona będzie logistyka na terenie Polski, krajów nadbałtyckich oraz Ukrainy.

Pierwszy magazyn części Daimler Truck w Polsce

1 września rozpoczął pracę nowy, dedykowany wyłącznie sieci serwisowej pojazdów ciężarowych magazyn i centrum dystrybucji części zamiennych Daimler Truck Polska. Operatorem logistycznym, który odpowiada za wszystkie obszary: od logistyki poprzez magazynowanie aż po transport, jest firma Seifert Polska, wieloletni partner koncernu Daimler zarówno w Niemczech, jak i w Polsce.

– Uruchomienie tego centrum stanowi tak naprawdę domknięcie procesu wynikającego z utworzenia przez Daimler AG osobnej spółki dla samochodów ciężarowych – mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska. – Od tej pory mamy już pełną odpowiedzialność za wszystkie procesy „truck dedicated”. Do kluczowego obszaru, jakim jest dla nas gospodarka częściami zamiennymi, wybraliśmy firmę, która bardzo dobrze orientuje się w naszej specyfice działalności i kulturze pracy, możemy więc na niej polegać. Ten projekt to już potwierdza i jesteśmy bardzo zadowoleni ze startu.

W ramach rozstrzygniętego pół roku wcześniej przetargu firma Seifert Polska została wyłoniona jako operator logistyczny, odpowiedzialny również za transport. Niezwykle istotnym atutem był też fakt zaoferowania magazynu w centrum kraju, u zbiegu autostrad A1 i A2 w Strykowie, co umożliwia efektywne dostawy do wszystkich niemal 40 autoryzowanych punktów serwisowych Daimler Truck w Polsce.

– Dziś, po sześciu miesiącach przygotowań, jesteśmy bardzo dumni, że mogliśmy wspólnie z Daimler Truck Polska zrealizować ten projekt – mówi Jan Brachmann, General Manager Seifert Polska. – Co dla nas bardzo ważne, czujemy się w tej relacji nie tylko usługodawcą, ale równorzędnym partnerem, łączy nas wspólny cel: zadowolenie sieci serwisowej i jej klientów, do którego z pełnym profesjonalizmem razem dążymy. Wzajemne zrozumienie potrzeb i oczekiwań bardzo to ułatwia – sami jesteśmy również firmą transportową i dobrze wiemy, jak istotne jest skrócenie pobytu pojazdu w serwisie do minimum – samochody ciężarowe to maszyny produkcyjne, muszą pracować, a nie stać.

Ogrom zamówień od pierwszego dnia pracy

Nowe centrum dystrybucji rozpoczęło działalność 1 września i już pierwszego dnia z powodzeniem zrealizowało ponad tysiąc zamówień. – To efekt doskonałego wzajemnego porozumienia i wytężonej pracy operacyjnej ostatnich kilku miesięcy – dzięki temu mogliśmy wspólnie od razu ruszyć pełną parą i z sukcesem, a nie jest to normą na tle innych rynków – podkreśla Szymon Szczepanik, dyrektor logistyki i członek zarządu Seifert Polska. – Każdej nocy nasze samochody pokonują trasy ok. 6 tys. km, dostarczając części do niemal 40 punktów serwisowych sieci Daimler Truck Polska. Zamówienia, które do nas docierają popołudniu, wieczorem są kompletowane i ok. 20 wyruszają w drogę, by o 6 rano znaleźć się u klienta. Obecnie realizujemy już ponad tysiąc zleceń na dobę, szacujemy, że rocznie będzie ich ok. 380 tys. Rozpoczęliśmy też wysyłkę części do Ukrainy.
Dla Daimler Truck Polska pozyskanie nowego magazynu oraz operatora logistycznego oznaczało ogromną zmianę w kluczowym obszarze działalności. – Podział spółek Daimler AG na odrębne firmy oznaczał niezależność w każdym aspekcie – także części zamiennych – mówi Łukasz Wojnar, Manager for Parts Logistics w Daimler Truck Polska. – Dotychczas współpracowaliśmy z magazynem centralnym Mercedes-Benz Polska w Ożarowie, który poprzez operatora logistycznego świadczył nam usługę magazynowania i wysyłki części na kraj. Obecnie kopiujemy ten model w spółce dedykowanej wyłącznie samochodom ciężarowym. Przez ostatni rok wykonaliśmy ogrom pracy: od decyzji o utworzeniu osobnej firmy poprzez zatrudnienie zespołu specjalistów, rozpisanie przetargu, wybór operatora i miejsca, aż po wdrożenie nowego systemu centralnego SAP. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyboru firmy Seifert, doceniamy jej doświadczenie – już po paru dniach działalności nowego magazynu widzimy, że dealerzy nabrali zaufania i zaczynają składać poważne zamówienia. Cały czas też mamy zapewnione wsparcie zespołu wdrożeniowego SAP w razie ewentualnych problemów technicznych, które zwykle są nieuniknione w fazie startu tego typu projektów.

Ważną zaletą nowego centrum dystrybucji części zamiennych dla Daimler Truck Polska jest także elastyczność w zakresie dostaw. – Ten obszar jest absolutnie kluczowy dla naszego biznesu i zadowolenia zarówno serwisu, jak i klienta końcowego – podkreśla Piotr Materzok, szef Customer Serwice & Parts Daimler Truck Polska. – Zamówienia z Ożarowa mogły być wysyłane tylko dużymi samochodami ciężarowymi, co stanowiło pewne ograniczenie, jeśli chodzi o mniejsze zamówienia. Obecnie możemy zapewnić dostawę nawet pojedynczej części, bo firma Seifert realizuje dostawy także małymi pojazdami.
Magazyn w Strykowie ma powierzchnię ok. 7 tys. m2 (z możliwością dalszego rozwoju) i zapewni docelowo możliwość przechowywania do 15 tys. pozycji w strefie wysokiego składowania, jak również składowania półkowego i blokowego oraz w wydzielonej strefie ADR przeznaczonej dla substancji niebezpiecznych. Łączna wartość magazynowanych tu części wynosi ok. 18 mln zł.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!