Unimog zajął pierwsze miejsce w kategorii “pojazdy specjalne” plebiscytu czytelników magazynu “Off Road” na najlepszy pojazd off-roadowy, zdobywając aż 31,1 proc. głosów. Konkurs na najlepsze modele terenowe roku obejmował trzynaście kategorii, w których startowało 53 producentów.
Koncepcja kabiny z krótką maską towarzyszy off-roadowemu Unimogowi od 1974 roku. Projektanci musieli skonfrontować jej wymogi z wyzwaniem montażu technologii Euro VI. Zdecydowali się na przesunięcie silnika o jeden metr wstecz, pod kabinę. W porównaniu do poprzednika nowa kabina jest o 120 mm dłuższa i zawieszona nieco wyżej.
Całkowicie przeprojektowany został system kontroli ciśnienia w ogumieniu "Tirecontrol Plus". Teraz wartość ciśnienia odpowiednia dla konkretnych zastosowań może zostać ustawiona za pośrednictwem wyświetlacza pozwalającego na wybór programu "Road" (droga), "Sand" (piasek) lub "Rough road" (wymagająca nawierzchnia).
Zmiana wyprofilowania ramy wskutek centralnego umieszczenia silnika pozwoliła na obniżenie środka ciężkości przy zachowaniu dużego prześwitu, kluczowego z punktu widzenia zastosowań off-roadowych.
Magazyn "Off Road" organizuje wśród swoich czytelników plebiscyt na najlepsze pojazdy terenowe od 1982 roku.
Komentarze