Nadchodzą zmiany w usługach serwisowych IVECO dla kierowców i managerów flot. Co się zmienia oraz jakie będą tego korzyści i skutki?
Ewolucja usług cyfrowych IVECO
Historia usług cyfrowych w transporcie jest dość krótka, jednak jest to dziedzina, która bardzo szybko się rozwija. W przypadku IVECO w momencie uruchomienia usług kilka lat temu, kierowcy mogli korzystać wyłącznie z takich pakietów jak:
- Assistance Non Stop 24h
- Ocena stylu jazdy
- Smart Report – podstawowe informacje o flocie
Wówczas do usług cyfrowych podłączonych było poniżej 5000 pojazdów, tylko z gamy ciężkiej.
W 2018 roku nastąpił przełom w gamie usług cyfrowych IVECO. Po raz pierwszy pojawił się serwis proaktywny, powstał Control Room, a także nadeszła zmiana podejścia w diagnostyce pojazdów. Rok później było już ok. 10 000 połączonych pojazdów z usługami cyfrowymi, nie tylko z gamy ciężkiej, ale i lekkiej.
Dodatkowo powstał kluczowy dla menedżerów flot i dealerów portal MY IVECO, który oferuje możliwość zdalnego odczytywania parametrów i m.in. przewidywania usterek w pojazdach, umożliwia także samodzielne aktualizowanie oprogramowania na bieżąco. Na portalu zebrało się ponad 35 000 połączonych pojazdów.
Usługi cyfrowe IVECO współcześnie
Lata 2022-2023, to m.in. premiera usług łączonych oraz w pełni elektrycznych pojazdów IVECO eDaily. W bieżącym roku 2024 debiutuje nowy moduł PCM oraz pojawia się poddana zmianom aplikacja IVECO ON ze zdalnymi poleceniami. Jej elementem jest m.in. nowa opcja w postaci monitorowania stanu zdrowia i zmęczenia kierowcy. Dodatkowo w IVECO ON znajdzie się elektroniczna instrukcja obsługi pojazdu. Liczba podłączonych do usługi pojazdów ma wzrosnąć do ok. 75 000.
Kolejne lata mają być dużym krokiem w przód i sporym przełomem dla usług cyfrowych IVECO. W latach 2024-2027 ma pojawić się portal IVECO ON w formie sklepu z usługami, model biznesowy pay per use, optymalizacja procesów logistycznych, a także pełne wsparcie pojazdów zeroemisyjnych. Szacuje się, że liczba połączonych pojazdów na portalu wyniesie 100%, czyli ok. 200 000.
Wizja przyszłości na lata 2028-2030 prezentuje się obiecująco. IVECO ma w planach zautomatyzować procesy logistyczne i dodać nowe funkcje z myślą o kierowcy. Dodatkowo ma pojawić się standard 5G oraz V2X, a zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) mają zostać ulepszone do kolejnych poziomów.
Zmiany w portalu IVECO ON
Portal IVECO ON to portal, który ma pomóc kierowcom ciężarówek, ale także i firmom bardziej się rozwinąć i ułatwiać ich pracę. Oferuje on m.in. połączenie usług zwiększających potencjał pojazdu czy kompletny zestaw dostosowanych rozwiązań posprzedażnych.
Możliwości portalu IVECO ON:
- FLOTA – zarządzanie flotą poprzez monitorowanie zużycia paliwa przez pojazdy i wydajności kierowców, a także planowanie ich celów, optymalizowanie tras i wysyłanie zleceń;
- CZAS – pomoc drogowa dostępna cały czas, aby zawsze utrzymywać pojazd na drodze, przewidując i unikając nieprzewidzianych awarii;
- TROSKA – specjalne monitorowanie pojazdów i raportowanie;
- KONSERWACJA I NAPRAWA – dopasowane umowy serwisowe pod usługi serwisowo-naprawcze;
- CZĘŚCI – dostęp do oryginalnych części i akcesoriów IVECO.
Od tego roku nastąpią zmiany w IVECO ON. Portal będzie miał dwie wersje: Access i Plus. Dotychczasowa wersja portalu dostarczała takie informacje jak: raporty z efektywności paliwowej i bezpiecznej jazdy oraz ostatnią trasę przejazdu kierowcy. Dodatkowo można było bez limitu korzystać z danych historycznych. W starej wersji nie było jednak możliwości sterowania zdalnego szybami i zamkami.
Nowe korzyści w wersji Access i Plus:
- Limit danych historycznych na I rok (obie wersje)
- Ostatnia trasa przejazdu (wersja Access),
- Ostatnia pozycja pojazdu — odświeżanie co 15 minut (wersja Plus)
- Zdalne sterowanie szyb i zamków (obie wersje)
- Zdalne sterowanie ADAS (wersja Plus)
- Widoczność kontraktów serwisowych (obie wersje)
- Widoczność faktur (obie wersje)
IVECO wprowadza nowe kontrakty serwisowe
W odpowiedzi na potrzeby rynku, firma IVECO wprowadziła nowe kontrakty serwisowe oraz rozszerzyła gwarancję.
L-Life Plus – to nowy kontrakt serwisowy wprowadzony przez IVECO. Dodany został z myślą o potrzebach klientów. Gwarantuje on naprawę elementów układu napędowego, wydechowego i elektrycznego oraz innych podzespołów. Pakiet został także dołączony do rozszerzonej gwarancji pod nazwą Xtended Life Plus.
Aplikacje dla właścicieli i kierowców
Aplikacja Easy (Daily, Cargo, Way)
- Nowe usługi wspierające kierowcę
- Połączenie bezprzewodowe
- Zdalne aktualizacje
- IVECO Driver Pal
Nowości
- Zdalne programowanie ogrzewania i klimatyzacji
- Checklista – sprawdzenie stanu pojazdu przed rozpoczęciem jazdy
- Monitorowanie stanu zdrowia kierowcy
- Bezpośrednie połączenie z instrukcją obsługi Easy Guide
Aplikacja IVECO Easy Guide
- Elektroniczna instrukcja obsługi
- Dostępna we wszystkich gamach
- Inteligentne wyszukiwanie
- Wyszukiwarka obrazem
- Tryb offline
- Integracja z pozostałymi aplikacjami IVECO
- Przyjazne źródło informacji z natychmiastowym dostępem zawsze pod ręką
- Dostępne dla iOS i Android
Komentarze