IVECO wprowadza zmiany w usługach cyfrowych dla kierowców i managerów flot

26 lutego 2024, 14:34

Nadchodzą zmiany w usługach serwisowych IVECO dla kierowców i managerów flot. Co się zmienia oraz jakie będą tego korzyści i skutki? 

Ewolucja usług cyfrowych IVECO

Historia usług cyfrowych w transporcie jest dość krótka, jednak jest to dziedzina, która bardzo szybko się rozwija. W przypadku IVECO w momencie uruchomienia usług kilka lat temu, kierowcy mogli korzystać wyłącznie z takich pakietów jak:

  • Assistance Non Stop 24h
  • Ocena stylu jazdy
  • Smart Report – podstawowe informacje o flocie

Wówczas do usług cyfrowych podłączonych było poniżej 5000 pojazdów, tylko z gamy ciężkiej.

W 2018 roku nastąpił przełom w gamie usług cyfrowych IVECO. Po raz pierwszy pojawił się serwis proaktywny, powstał Control Room, a także nadeszła zmiana podejścia w diagnostyce pojazdów. Rok później było już ok. 10 000 połączonych pojazdów z usługami cyfrowymi, nie tylko z gamy ciężkiej, ale i lekkiej.

Dodatkowo powstał kluczowy dla menedżerów flot i dealerów portal MY IVECO, który oferuje możliwość zdalnego odczytywania parametrów i m.in. przewidywania usterek w pojazdach, umożliwia także samodzielne aktualizowanie oprogramowania na bieżąco. Na portalu zebrało się ponad 35 000 połączonych pojazdów.

Usługi cyfrowe IVECO współcześnie

Lata 2022-2023, to m.in. premiera usług łączonych oraz w pełni elektrycznych pojazdów IVECO eDaily. W bieżącym roku 2024 debiutuje nowy moduł PCM oraz pojawia się poddana zmianom aplikacja IVECO ON ze zdalnymi poleceniami. Jej elementem jest m.in. nowa opcja w postaci monitorowania stanu zdrowia i zmęczenia kierowcy. Dodatkowo w IVECO ON znajdzie się elektroniczna instrukcja obsługi pojazdu. Liczba podłączonych do usługi pojazdów ma wzrosnąć do ok. 75 000.

Kolejne lata mają być dużym krokiem w przód i sporym przełomem dla usług cyfrowych IVECO. W latach 2024-2027 ma pojawić się portal IVECO ON w formie sklepu z usługami, model biznesowy pay per use, optymalizacja procesów logistycznych, a także pełne wsparcie pojazdów zeroemisyjnych. Szacuje się, że liczba połączonych pojazdów na portalu wyniesie 100%, czyli ok. 200 000.

Wizja przyszłości na lata 2028-2030 prezentuje się obiecująco. IVECO ma w planach zautomatyzować procesy logistyczne i dodać nowe funkcje z myślą o kierowcy. Dodatkowo ma pojawić się standard 5G oraz V2X, a zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) mają zostać ulepszone do kolejnych poziomów.

Zmiany w portalu IVECO ON

Portal IVECO ON  to portal, który ma pomóc kierowcom ciężarówek, ale także i firmom bardziej się rozwinąć i ułatwiać ich pracę. Oferuje on m.in. połączenie usług zwiększających potencjał pojazdu czy kompletny zestaw dostosowanych rozwiązań posprzedażnych.

Możliwości portalu IVECO ON:

  • FLOTA – zarządzanie flotą poprzez monitorowanie zużycia paliwa przez pojazdy i wydajności kierowców, a także planowanie ich celów, optymalizowanie tras i wysyłanie zleceń;
  • CZAS – pomoc drogowa dostępna cały czas, aby zawsze utrzymywać pojazd na drodze, przewidując i unikając nieprzewidzianych awarii;
  • TROSKA – specjalne monitorowanie pojazdów i raportowanie;
  • KONSERWACJA I NAPRAWA – dopasowane umowy serwisowe pod usługi serwisowo-naprawcze;
  • CZĘŚCI – dostęp do oryginalnych części i akcesoriów IVECO.

Od tego roku nastąpią zmiany w IVECO ON. Portal będzie miał dwie wersje: Access i Plus. Dotychczasowa wersja portalu dostarczała takie informacje jak: raporty z efektywności paliwowej i bezpiecznej jazdy oraz ostatnią trasę przejazdu kierowcy. Dodatkowo można było bez limitu korzystać z danych historycznych. W starej wersji nie było jednak możliwości sterowania zdalnego szybami i zamkami.

Nowe korzyści w wersji Access i Plus:

  1. Limit danych historycznych na I rok (obie wersje)
  2. Ostatnia trasa przejazdu (wersja Access),
  3. Ostatnia pozycja pojazdu — odświeżanie co 15 minut (wersja Plus)
  4. Zdalne sterowanie szyb i zamków (obie wersje)
  5. Zdalne sterowanie ADAS (wersja Plus)
  6. Widoczność kontraktów serwisowych (obie wersje)
  7. Widoczność faktur (obie wersje)

IVECO wprowadza nowe kontrakty serwisowe

W odpowiedzi na potrzeby rynku, firma IVECO wprowadziła nowe kontrakty serwisowe oraz rozszerzyła gwarancję.

L-Life Plus – to nowy kontrakt serwisowy wprowadzony przez IVECO. Dodany został z myślą o potrzebach klientów. Gwarantuje on naprawę elementów układu napędowego, wydechowego i elektrycznego oraz innych podzespołów. Pakiet został także dołączony do rozszerzonej gwarancji pod nazwą Xtended Life Plus.

Aplikacje dla właścicieli i kierowców

Aplikacja Easy (Daily, Cargo, Way)

  • Nowe usługi wspierające kierowcę
  • Połączenie bezprzewodowe
  • Zdalne aktualizacje
  • IVECO Driver Pal

Nowości

  • Zdalne programowanie ogrzewania i klimatyzacji
  • Checklista – sprawdzenie stanu pojazdu przed rozpoczęciem jazdy
  • Monitorowanie stanu zdrowia kierowcy
  • Bezpośrednie połączenie z instrukcją obsługi Easy Guide

Aplikacja IVECO Easy Guide

  • Elektroniczna instrukcja obsługi
  • Dostępna we wszystkich gamach
  • Inteligentne wyszukiwanie
  • Wyszukiwarka obrazem
  • Tryb offline
  • Integracja z pozostałymi aplikacjami IVECO
  • Przyjazne źródło informacji z natychmiastowym dostępem zawsze pod ręką
  • Dostępne dla iOS i Android

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!