Solaris kontynuuje międzynarodową sprzedaż wodorowych autobusów. Kolejna dostawa trafi do Francji, a kontrakt zostanie zrealizowany już w 2025 roku.
Nowy kontrakt Solarisa we Francji
Kontrakt Solaris Bus & Coach został wybrany w przetargu ogłoszonym przez Artois Mobilités i grupę Transdev wraz z francuską centralą zakupową CATP. Transakcja ma być realizowana na początku 2025 roku, a dotyczy ona czterech wodorowych autobusów Solaris Urbino 12 Hydrogen. Pojazdy będą jeździły dla sieci TADAO w północnej Francji.
Zamówienie jest zgodne ze strategicznymi wytycznymi dotyczącymi transformacji środowiskowej, w tym właśnie dekarbonizacji transportu publicznego.
– Za wodorem przemawia szereg argumentów. Przede wszystkim jest absolutnie bezemisyjny w użytkowaniu. Nie bez znaczenia są również takie atuty, jak duże zasięgi, szybki proces tankowania, elastyczność w zarządzaniu flotą pojazdów wodorowych oraz wyróżniająco cicha jazda. Gratuluję Artois Mobilités tej decyzji i cieszę się na naszą współpracę – powiedział Brice Bonavia, Dyrektor Solaris France
Solaris Urbino 12 Hydrogen
Solaris Urbino 12 Hydrogen charakteryzuje się ogniwami paliwowymi zainstalowanymi na dachu, o łącznej mocy 70 kW. Autobusy będą wyposażone w baterie Solaris High Power, wspomagające ogniwa w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną. W kabinie znajdzie się też oczywiście klimatyzacja z funkcją grzania pompą ciepła. Na pokładzie będzie też monitoring i zdalne zarządzanie flotą eSConnect oraz system informujący o obecności innych pojazdów w martwej strefie pojazdu.
Podobne autobusy można znaleźć już w innych europejskich miastach, takich jak Barcelona, Bratysława, Frankfurt, Madryt, Poznań, czy Wenecja. Obecnie firma realizuje także duże zamówienie (22 pojazdy) dla Île-de-France Mobilités.
Komentarze