Daimler Truck Polska zorganizował pierwsze testy drogowe eActrosa 600 dla swoich klientów. 32 firmy transportowe miały okazję sprawdzić możliwości najnowszego elektrycznego ciągnika Mercedes-Benz Trucks w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych.
eActross 600 na realnych testach
Testy odbyły się w nowym centrum szkoleniowym Truck Training pod Nadarzynem, zaledwie dwa tygodnie po oficjalnej polskiej premierze eActrosa 600 podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi.
Klienci, pod okiem doświadczonych instruktorów, pokonywali 42-kilometrową trasę testową, obejmującą drogi dojazdowe, ronda i trasę szybkiego ruchu. eActrosy 600 z naczepami, obciążone do 40 ton DMC, spisywały się znakomicie, demonstrując imponujący zasięg, wydajność i innowacyjne technologie. Kierowcy mogli przetestować systemy wspomagania i bezpieczeństwa, takie jak inteligentny tempomat ePPC, system One Pedal Drive, a także przećwiczyć efektywne zarządzanie odzyskiem energii.
Testy eActrosa 600 spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony klientów. Wielu z nich podkreślało intuicyjną obsługę, dynamiczne przyspieszenie, niski poziom hałasu oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.
– Pierwszy raz miałem okazję prowadzenia elektrycznej ciężarówki i to było bardzo ciekawe doświadczenie. Świetnym rozwiązaniem, bardzo odciążającym kierowcę, jest możliwość jazdy przy użyciu jednego pedału, czyli system One Pedal Drive, oraz inteligentny tempomat ePPC. W eActrosie 600 można też poczuć moc i dynamikę, a jednocześnie w kabinie jest bardzo cicho. Podoba mi się również nowoczesny design. Dodatkowo ważny dla mnie aspekt to możliwość wezwania przez sam pojazd pomocy, kiedy system wykryje, że kierowca nie trzyma rąk na kierowcy przez określony czas – to daje poczucie bezpieczeństwa, widać, że producent naprawdę pomyślał o kierowcach. Jazda jest bardzo intuicyjna, ale na początku bardzo przydało mi się wsparcie trenera i jego wskazówki. Dla mnie jako kierowcy praca tym pojazdem byłaby bardzo przyjemna.– mówi Bartosz Kacprzak, kierowca firmy Contra Tiempo.
Daimler Truck Polska zaznacza, że eActros 600 to realna alternatywa dla pojazdów z silnikami spalinowymi, oferująca zasięg do 500 km na jednym ładowaniu, wysoką wydajność i komfort pracy. Firma jest przekonana, że eActros 600 przyczyni się do rozwoju elektromobilności w polskim transporcie drogowym.
Produkcja ciężarówki rusza w grudniu, a pierwsze egzemplarze pojawią się u klientów już na początku 2025 roku.
Komentarze