Podczas targów Agritechnica w Hanowerze, Mercedes-Benz zaprezentował swoją ofertę dostosowaną do potrzeb rolników, opartą na nowym Unimogu i Arocsie, spełniających normy Euro 6.
Unimog jest napędzany silnikami BlueEfficiency Power o mocy od 156 KM do 299 KM. Arocs wykorzystuje zaś 6-cylindrowe jednostki rzędowe o wysokim momencie obrotowym – łącznie 16 wariantów mocy w czterech wersjach pojemności, od 238 KM do 625 KM.
W Hanowerze pojawił się Unimog U 423 wyposażony w rolnicze opony i przeprojektowaną tylną przystawkę odbioru mocy. Połączenie to zostało opracowane zarówno z myślą o transporcie, jak i o pracach polowych. Drugi z prezentowanych Unimogów to sprawdzona wersja U 500, uzbrojona w specjalistyczne narzędzia dla służb drogowych, pomocne w utrzymaniu porządku na drogach przez okrągły rok.
Napęd trakcyjny i systemy hydrauliczne
W nowym Unimogu debiutuje synergiczny napęd trakcyjny. Dostępny na życzenie, pozwala podczas jazdy przełączać się z bezstopniowego napędu hydrostatycznego na ręczną zmianę biegów.
Za sterowanie narzędziami odpowiada nowa, płynnie sterowana hydraulika robocza. Zapewnia ona o około 30 proc. wyższą moc hydrauliczną. Alternatywę dla hydrauliki roboczej stanowi opcjonalna hydraulika siłowa VarioPower, która może służyć do napędzania platform i wind załadowczych lub osi napędowych.
Pierwszy Arocs do zastosowań rolniczych
Mercedes-Benz Arocs w wersji rolniczej został dostosowany do wymogów transportowych, jakie obowiązują w tym rozwijającym się segmencie. Ciągnik siodłowy Arocs 2042AS z napędem na wszystkie koła przeznaczony jest do efektywnego transportu dużych ładunków.
Istotny udział ma tu nowy, wydajny układ napędowy Arocsa: standardowo siłę napędową do kół przenoszą zautomatyzowane przekładnie Mercedes PowerShift 3. Oferują one specjalne tryby pracy, zaprojektowane z myślą o zróżnicowanych zastosowaniach.
Komentarze