Zespół Formuły 1 Vodafone McLaren Mercedes stawia nie tylko na rozwój bolidów, ale także na sprawne i bezpieczne przemieszczanie się pomiędzy kolejnymi wyścigami Grand Prix. Pomaga mu w tym flota najnowszych ciężarówek Mercedes-Benz Actros, a także specjaliści Mobil Delvac 1. Ci sami, którzy podczas wyścigowego weekendu analizują próbki oleju z bolidów, aby w ten sposób monitorować poziom zużycia silnika.
To, co widzimy w telewizyjnych relacjach z wyścigów Formuły 1 jest tylko małą częścią tego sportowego przedsięwzięcia. Transport i logistyka są strategicznymi elementami świata Formuły 1. Awaria nawet jednej ciężarówki transportującej sprzęt może skończyć się wycofaniem z wyścigu i stratą cennych punktów dla zespołu i kierowców. W 2013 roku zespół Vodafone McLaren Mercedes otrzymał 24 nowe ciężarówki Mercedes-Benz Actros Euro VI. W celu poprawy wydajności tych pojazdów, za smarowanie odpowiada olej silnikowy Mobil Delvac 1 LE 5W-30 oraz olej Mobilube 1 SHC™ 75W-90, używany do smarowania przekładni i tylnej osi.
Kalendarz Formuły 1 jest bardzo napięty. W 2013 roku od marca do listopada odbyło się blisko 19 wyścigów na 5 kontynentach. Tylko podczas europejskiej części sezonu ponad dwadzieścia ciężarówek transportuje bolidy, podzespoły oraz sprzęt diagnostyczny. Wyścig rozpoczyna się w niedzielę o 14:00 – bez względu na to, czy zespół jest gotowy, czy też nie.
ExxonMobil i McLaren są partnerami technologicznymi od 1995 roku. Producent olejów Mobil rozwija środki smarne i paliwa w celu poprawy osiągów bolidów Vodafone McLaren Mercedes.
Komentarze