MANN+HUMMEL zaprezentował nowy wirnik wirówki z tworzywa sztucznego, dostępny jako MANN-FILTER ZR 9008 z. Produkt ten jest dostępny na rynku IAM od maja 2025 roku, przeznaczony dla modeli Scania G i P.
Nowe wirniki z tworzyw sztucznych
Wirówki olejowe, stosowane dodatkowo do filtra głównego przepływu oleju, oddzielają najdrobniejsze cząstki zanieczyszczeń z oleju silnikowego, co ma na celu zmniejszenie zużycia silnika. Wzrost wymagań dotyczących wydajności filtracji oleju, związany z globalnym zaostrzeniem przepisów dotyczących emisji spalin dla silników wysokoprężnych w samochodach ciężarowych, skłonił firmę do zaprojektowania nowego wirnika. Ma on zapewnić skuteczną separację cząstek stałych, jednocześnie upraszczając konserwację i wydłużając okresy międzyprzeglądowe. Wirnik z tworzywa sztucznego jest już produkowany seryjnie dla renomowanego producenta pojazdów ciężarowych.
Uproszczony serwis i dłuższe okresy wymiany oleju
– Podczas przeglądu wymieniany jest cały wirnik MANN-FILTER ZR 9008 z. Ułatwia to znacznie serwisowanie i zapewnia znacznie większą czystość. Jest to zamknięty system, w którym zużyta jednostka jest po prostu wyjmowana i zakładana jest nowa. Dla porównania: Poprzedni model był wyposażony w otwierany system z papierową banderolą, którą podczas konserwacji trzeba było usunąć razem z przylegającymi zabrudzeniami. Można sobie wyobrazić, że nie miało to nic wspólnego z czystością – wyjaśnia Daniela Knodel, menedżer portfolio produktów w firmie MANN+HUMMEL.
Nowy wirnik z tworzywa sztucznego ma również przyczynić się do znacznego wydłużenia okresów wymiany oleju. Aby zachować pełną wydajność wirówki i zmniejszyć zużycie kluczowych podzespołów silnika, zaleca się regularną wymianę wirnika, której częstotliwość zależy od zaleceń producenta pojazdu.
Dzięki konstrukcji niezawierającej metalu, wirówka olejowa z wirnikiem z tworzywa sztucznego nadaje się do całkowitego spalenia, co ma ułatwić jej utylizację.
Komentarze