Eksperci z branży usług kurierskich i pocztowych wybrali Mercedesy Vito 113 CDI oraz Sprinter 316 CDI najlepszymi kurierskimi vanami w odpowiadających im kategoriach. Dodatkowo, specjalną nagrodą za innowacje wyróżniono system Crosswind Assist, oferowany wyłącznie przez Mercedes-Benz.
Wydawnictwo ETM ze Stuttgartu zorganizowało konkurs "CEP Van of the Year". Zespół 38 profesjonalistów z branży kurierskiej i pocztowej (tzw. CEP) ocenił łącznie 22 modele samochodów, wybierając najlepsze z nich w czterech kategoriach. Na co dzień eksperci ci zarządzają własnymi flotami pojazdów, są więc obeznani z wymaganiami, jakie stawia się przed autami dostawczymi. Bazując na tych doświadczeniach, poszczególne modele poddano zróżnicowanym próbom w rzeczywistych warunkach. Po każdej jeździe testowej kierowcy wypełniali formularz ocen podzielony na kilka sekcji (funkcjonalność, komfort jazdy, prowadzenie, design oraz, rzecz jasna, ekonomia). W sumie, podczas testów w rejonie dawnego Księstwa Bergu odbyto 600 jazd, pokonując ponad 14 tys. km.
– „Jesteśmy zadowoleni szczególnie wtedy, gdy to klienci wcielają się w rolę jurorów i przyznają nam nagrody. To dowód uznania dla naszych wysiłków w obszarze projektowania, produkcji i serwisu” – powiedział Matthias Hindemith, szef sprzedaży Mercedes-Benz Vans w Niemczech.
Mercedes-Benz Vito zajął pierwsze miejsce w kategorii "aut dostawczych do 3 ton". Podobnie jak w latach poprzednich, model doceniono przede wszystkim za układ napędowy oraz wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.
Sprinter zatriumfował w kategorii "aut dostawczych do 3,5 tony". Jury było pod wrażeniem jego wydajności, komfortu jazdy oraz poziomu bezpieczeństwa.
Kolejną nagrodę Mercedes-Benz zdobył za układ Crosswind Assist, który zajął pierwsze miejsce w specjalnej kategorii "Bezpieczeństwo". Crosswind Assist niemal całkowicie kompensuje – w granicach fizycznych możliwości – wpływ bocznego wiatru na prowadzenie pojazdu. W rezultacie znacznie spada poziom stresu u kierowcy, nie musi on bowiem tak intensywnie korygować toru jazdy w obliczu nagłych podmuchów. Crosswind Assist bazuje na standardowym układzie ESP i jest aktywowany przy prędkości 80 km/h lub wyższej.
Komentarze