Syntetyczny olej Mobil Delvac 1 LE 5W-30 uzyskał najnowszą aprobatę MAN M 3677. Tym samym może być stosowany we wszystkich ciężarówkach MAN spełniających normy emisji spalin Euro V i Euro VI.
Mobil Delvac 1 LE 5W-30 uzyskał wymagającą aprobatę MAN M 3677 po serii kontrolowanych testów w warunkach drogowych na dystansie 240 000 km. Ten etap jeszcze się nie zakończył, jednak Mobil Delvac 1 LE 5W-30 uzyskał już wstępną aprobatę MAN M 3677.
MAN rekomenduje oleje z aprobatą M 3677 do stosowania w silnikach Euro VI wyposażonych w systemy kontroli emisji spalin, w tym selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i recyrkulacji spalin (EGR), oraz filtr cząstek stałych (DPF). Aprobata pozwala stosować wydłużone do 100 000 km okresy pomiędzy wymianami oleju z przeglądem filtra cząstek stałych DPF co 500 000 km. Środki smarne posiadające aprobatę M 3677 mogą być używane także w silnikach Euro V, które wymagały starszego standardu MAN M 3477.
– „Olej Mobil Delvac 1 LE 5W-30 może być stosowany w większości ciężarówek z silnikiem Euro VI, dając właścicielom pojazdów i firmom transportowym wiele korzyści. Poza oszczędnościami wynikającymi z mniejszego zużycia paliwa, mogą oni ograniczyć konieczność zakupu wielu rodzajów olejów silnikowych i usprawnić działanie firmy” – mówi Ahmet Aras z ExxonMobil Fuels & Lubricants.
Mobil 1 LE 5W-30 pozwala także osiągać znaczące oszczędności zużycia paliwa, co potwierdzają niezależne testy. W serii testów zużycia paliwa w trybie jazdy autostradowej brały udział dwie ciężarówki Volvo FM 440 Euro V, obciążone do 75% dopuszczalnej masy całkowitej (około 44 t.). Mobil Delvac 1 LE 5W-30 pomógł ograniczyć zużycie paliwa średnio o 1,8 procent, w porównaniu do mineralnego oleju silnikowego o lepkości 15W-40.
Więcej informacji o Mobil Delvac można znaleźć na www.mobildelvac.pl.
Komentarze