Firma logistyczna LC3 zamówiła 50 Stralisów Hi-Way napędzanych gazem LNG. LC3 specjalizuje się w transporcie w temperaturze kontrolowanej jak również z użyciem ciężarówek przewożących kontenery.
Po otwarciu pierwszej stacji skroplonego gazu ziemnego ENI w Piacenzie LC3 stała się pierwszą firmą we Włoszech, która nabyła pojazdy Stralis LNG i używa ich na drogach krajowych.
Stralis Natural Power LNG zasilane są silnikami 330 KM Cursor 8 CNG Euro VI. Wyposażono je w kriogeniczny zbiornik paliwa LNG o pojemności 510 litrów i 4 zbiorniki 70-litrowe CNG zapewniające zasięg ponad 750 km. Dzięki temu pojazdy mogą być używane na średnich i długich dystansach.
Silniki zasilane gazem ziemnym są dużo bardziej przyjazne dla środowiska pod względem emisji niż ich wysokoprężne odpowiedniki spełniające normę Euro VI. Gaz ziemny to paliwo całkowicie czyste dzięki radykalnemu obniżeniu emisji cząstek stałych (-95% w porównaniu z silnikiem Diesla) oraz tlenków azotu (-35%). Napędzane gazem silniki IVECO pracują również ciszej; obniżenie poziomu hałasu o średnio 5 decybeli w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi ma szczególne znaczenie w przypadku wywozu śmieci i realizacji dostaw nocnych.
W odniesieniu do efektywności kosztowej i oszczędności związanych z całkowitym kosztem posiadania i użytkowania pojazdu (TCO): gaz ziemny jest znacznie tańszy w porównaniu z silnikami Diesla. Oznacza to redukcję kosztów paliwa na poziomie 40%.
Komentarze