Nowy Mercedes Vito 4×4

16 lutego 2015, 12:33

Mercedes-Benz zaprezentował Vito 4×4. Jego napęd zapewnia przyczepność na pokrytych śniegiem lub lodem nawierzchniach, a także na placach budowy oraz nieutwardzonych drogach. Do zalet vana należą również: kompaktowe wymiary, wysoka dynamika jazdy i duża zwrotność.

Vito 4×4 kompletuje gamę nowego Vito, który dostępny jest z napędem na przednią, tylną i obie osie. Model można już zamawiać u dealerów.

Architektura napędu Vito 4×4 bazuje na tylnonapędowym Vito z automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu obrotowego oraz elektronicznie sterowanym rozdziałem siły hamowania. Od strony technicznej jest blisko spokrewniona z rozwiązaniami stosowanymi w osobowych Mercedesach.

Moment obrotowy jest rozdzielany w skrzyni rozdzielczej i kierowany do kół obu osi za pośrednictwem centralnego dyferencjału w stosunku 45:55. Za dystrybucję siły napędowej odpowiada sprawdzony, elektroniczny system kontroli trakcji 4ETS, połączony z układami ESP i ASR. Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, 4ETS osobno przyhamuje każde z nich i w ciągu milisekund skieruje dodatkowy moment obrotowy do kół dysponujących dobrą trakcją. W ten sposób osiągnięty został efekt działania napędu z trzema blokadami dyferencjałów.

W najmocniejszej wersji 119 BlueTEC nowe Vito 4×4 napędzane jest 4-cylindrowym turbodieslem o pojemności 2,15 l, mocy 140 kW (190 KM) i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki technologii SCR z wtryskiem AdBlue do spalin jednostka BlueTEC spełnia już normę emisji spalin Euro 6. Za transfer siły napędowej odpowiada automatyczna przekładnia 7G-TRONIC PLUS z konwerterem momentu obrotowego, współpracująca z funkcją ECO start/stop. Vito 119 BlueTEC 4×4 osiąga prędkość maksymalną 199 km/h, a jego średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 6,4 l/100 km, zaś emisja dwutlenku węgla na poziomie 169 g/km.

Dzięki stosunkowo lekkiej konstrukcji napędu na obie osie i brak konwencjonalnej blokady dyferencjału, Vito 4×4 waży o około 50 kg więcej od wariantu tylnonapędowego. Model nie odbiega „wzrostem” od odmian z przednim i tylnym napędem – mierzy 1,91 m – i może parkować na większości parkingów, wjeżdżać do garaży podziemnych oraz bez trudu wykonywać zadania transportowe w centrach miast.

Nowe Vito 4×4 jest dostępne z nadwoziami Furgon, Mixto i Tourer, w trzech wersjach długości każda. Masa całkowita modelu waha się od 2,8 do 3,05 t. Początkowo można zamawiać najmocniejszy wariant Vito 119 BlueTEC 4×4 w cenie od 126 988 PLN netto. W najbliższych miesiącach do oferty dołączą odmiany o mocy 136 i 163 KM.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!