Unimog BlueTec 6 przetestowany w trudnych warunkach

, 2 kwietnia 2015, 16:32

Dwa egzemplarze Unimoga BlueTec 6 wykorzystano do odśnieżenia terenu lądowiska dla śmigłowców o powierzchni ponad 25 tys. m kw. podczas zakrojonych na wielką skalę ćwiczeń bezpieczeństwa, w których wzięło udział 1500 policjantów i strażaków oraz 150 pojazdów. Ćwiczenia przeprowadzono w ramach przygotowań do czerwcowego szczytu G7.

Planowane od dawna spotkanie przywódców najbardziej rozwiniętych państw świata – grupy G7 – odbędzie się w Schloss Elmau w Górnej Bawarii, niedaleko liczącej 2000 mieszkańców miejscowości Krün.

Na początku marca lądowiska dla helikopterów w dolinie Elmau, u podnóża gór Wettersteingebirge ze szczytami o wysokości ponad 2500 m n.p.m., zostały przysypane ponad metrową warstwą śniegu. Dwa nośniki narzędzi Mercedes-Benz miały okazję, by pokazać, co potrafią: to Unimog U 423 z 4-cylindrową jednostką o mocy 170 kW (231 KM) i pługiem wirnikowym Kahlbacher KFS 750, o szerokości odśnieżania 2200 mm, oraz Unimog U 430 z 6-cylindrowym silnikiem o mocy 220 kW (272 KM) i wydajniejszym pługiem Kahlbacher KFS 950 o szerokości odśnieżania 2400 mm. Pojazdy wykonały swoje zadanie w mniej niż 2 godziny. Tyle czasu wystarczyło, by odśnieżyć teren lądowiska o powierzchni ponad 2 ha.

Jeden z obserwatorów był pod szczególnym wrażeniem wydajności, z jaką Unimog odśnieża teren lądowiska: to Hans-Jörg Mayr, zarządzający lokalną radą zakładową. Jego zespół odpowiada za codzienne przygotowania do szczytu  G7, w tym za utrzymanie wszystkich dróg dojazdowych. Właśnie dlatego skorzystano z pomocy Unimogów należących do firmy Henne Unimog GmbH – po odśnieżeniu lądowisko było gotowe do przeprowadzenia zaplanowanych wcześniej, próbnych lotów.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!