W Europie rośnie zapotrzebowanie na ciężarówki Scania. W pierwszym kwartale 2015 napłynęło blisko o połowę więcej zamówień, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Nabywców znalazło 12 446 pojazdów, w porównaniu z 8 500 w 2014 r. Znacząco spadł popyt w Brazylii i Rosji.
Scania zwiększyła udział w europejskim rynku do 17,2 proc., gdy rok wcześniej było to 15,3 proc. Trend wzrostowy, zapoczątkowany wraz z wprowadzeniem normy Euro 6 wciąż jest widoczny.
– „Na początku 2014 przedstawiliśmy konkurencyjną ofertę, na którą złożyły się nowe silniki oraz Scania Streamline. Mieliśmy najszerszą na rynku gamę jednostek Euro 6. Stworzyło to mocną bazę do dalszych udoskonaleń” – wyjaśnia Henrik Henriksson, dyrektor sprzedaży i marketingu.
Druga i trzecia generacja silników Euro 6 , w połączeniu z pozytywnymi wynikami testów prasowych, wzmocniła pozycję firmy Scania. Wśród nowości są dwa silniki o mocy 410 i 450 KM, które spełniają normę Euro 6 wyłącznie za pomocą układu SCR.
– „Mieliśmy duże oczekiwania w stosunku do tych silników. Odniosły one olbrzymi sukces. Jakość ciężarówek jest na wysokim poziomie, a dodatkowym napędem wysokiej sprzedaży są nowe segmenty, w które weszliśmy, korzystając z modułowej konstrukcji pojazdów Scania” – dodaje Henrik Henriksson.
Liczba zamówień zwiększyła się nie tylko w stosunku do pierwszego, ale również ostatniego kwartału 2014.
Popyt w Ameryce Łacińskiej i Azji gwałtownie się skurczył, co ma związek głównie z sytuacją w Brazylii i Rosji. Gospodarka spowolniła, choć druga połowa 2014 przyniosła w obu krajach chwilowe wzrosty sprzedaży. Liczba zamówień w Ameryce Łacińskiej spadła o 56 proc.: z 4000 do 1768 sztuk, a w Azji zmalała o 91 proc.: z 2879 do 271 sztuk.
Globalna liczba zamówień na ciężarówki, jakie przyjęła Scania w pierwszym kwartale 2015 wyniosła 18 311 w porównaniu z 19 032 w 2014 r.
Komentarze