Castrol wprowadza nową gamę olejów do ciężarówek

, 4 maja 2015, 10:31

Oleje Castrol Vecton zastąpią dotychczasowe linie, przeznaczone dla ciężarówek – Enduron i Tection Global. Oprócz nowej nazwy, wyróżnia je przewyższenie wymagań API i ACEA w zakresie ochrony przed zużyciem, a także możliwość zmniejszenia zużycia paliwa o 1 proc.

Dla firmy transportowej, koszt oleju silnikowego to około 1 proc. całkowitych kosztów. Mają one jednak duży wpływ na funkcjonowanie firmy, jej punktualność i solidność. Oleje Vecton potrafią znacznie zmniejszyć stopień zużycia elementów silnika, zwiększając ich trwałość i niezawodność, co przekłada się na zmniejszenie kosztów napraw.

Technologia System 5 Technology sprawia, że oleje Vecton utrzymują lepkość na niemal jednakowym poziomie, poprawione zostały zdolności do rozpraszania sadzy, ochrona przeciwzużyciowa i odporność na korozję, a ilość osadów gromadzących się na tłokach – ograniczona.

Stabilna lepkość ma kluczowe znaczenie dla zużycia paliwa – wraz z przebiegiem lepkość oleju zwiększa się, przez co rosną opory wewnętrzne silnika i wzrasta zużycie paliwa. W oleju Vecton wzrost lepkości jest niewielki mimo wydłużenia przebiegów między wymianami. Dzięki temu silnik oszczędniej obchodzi się z paliwem, niższe jest także zużycie samego oleju.

– „Rodzina olejów Vecton to efekt 20 000 testów w laboratoriach, 2,5 mln km testów silnikowych oraz 1,2 mln km podczas prób drogowych, w których wały korbowe silników wykonały łącznie ponad 4 miliardy obrotów. To pozwoliło nam dokładnie sprawdzić właściwości olejów Vecton” – powiedział Paweł Mastalerek, kierownik działu technicznego Castrol w Polsce.

Gama olejów Vecton składa się z ośmiu olejów w trzech lepkościach. Najbardziej zaawansowane są oleje o lepkości 5W-30, syntetyczne, przeznaczone do najnowocześniejszych silników. Vecton Fuel Saver 5W-30 jest produkowany w dwóch wersjach – E6/E9 i E7. Ten pierwszy jest przeznaczony do silników Euro 5 i 6, wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin, które wymagają olejów niskopopiołowych, drugi nadaje się świetnie do jednostek Euro 4 i 5, które nie są wyposażone w filtry DPF. Nazwa Fuel Saver, czyli oszczędzający paliwo, nie jest na wyrost – oba oleje zmniejszają zużycie paliwa nawet o 1% w porównaniu z silnikiem Euro 5, pracującym na nowoczesnym oleju 15W-40.

Kolejne cztery oleje charakteryzują się lepkością 10W-40. Vecton Long Drain 10W-40 jest przystosowany do wydłużonych przebiegów między wymianami. Do wyboru są syntetyczne: Vecton Long Drain 10W-40 LS i Vecton Long Drain 10W-40 E7. Pierwszy z nich jest niskopopiołowy i można go stosować nawet w najnowszych silnikach, drugi zaś idealnie sprawdzi się w jednostkach napędowych, które spełniają normy Euro 2, 3 i 4. Oba są przystosowane do przebiegów między wymianami sięgających nawet 100 000 km.

Vecton 10W-40 to półsyntetyczny olej, przeznaczony do ciężarówek, autobusów i samochodów dostawczych z silnikami Diesla, spełniających normę Euro 3 lub starszą. Ma m.in. aprobaty Renault RLD-2 i MAN M 3275-1. Drugi z olejów o tej lepkości jest przeznaczony do pojazdów, których silniki spełniają normę ACEA E9 i są wyposażone w systemy wtórnej obróbki spalin. Takie jednostki mogą pracować wyłącznie na oleju niskopopiołowym i Vecton 10W-40 LS idealnie te wymagania spełnia.

Gamę kończą produkty o lepkości 15W-40. Do wyboru jest Vecton 15W-40 (spełniający wymagania takich norm jak ACEA E7 czy API CI-4) i 15W-40 CJ-4 – olej niskopopiołowy, przeznaczony do najnowszych samochodów europejskich i amerykańskich producentów, który spełnia wymogi norm ACEA E7/E9 czy API CJ-4. W nowej gamie Vecton są więc oleje, które można stosować w zdecydowanej większości samochodów ciężarowych, autobusów i dostawczych, a dzięki ujednoliconej nazwie łatwiej będzie znaleźć właściwy produkt.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!