Gates podpisał kontrakt z firmą DAF na projekt, produkcję i dostarczenie układów napędu paska pomocniczego do silników MX-11 i MX-13, spełniających normę Euro 6.
Gates zapewnia, że wynikające z kontraktu poszerzenie asortymentu części zamiennych przyniesie duże korzyści dla warsztatów. Umożliwia również zacieśnienie współpracy rozpoczętej, gdy firma DAF miała problemy z układem ABDS dostarczanym przez firmę konkurencyjną do silników serii XF 105, XF 95 i CF 85 (wszystkie modele w standardzie Euro 5). Podjęto wówczas decyzję o zmianie dostawcy na Gates.
Tym samym firma DAF przekonała się, jakie są możliwości Gates w zakresie rozwiązywania problemów występujących w silnikach Euro 5. Miało to wpływ na pogłębienie współpracy, która jest kontynuowana przy produkcji silników Euro 6. Rozwiązania Gates oferowane w nowych silnikach MX-11 i MX-13.
Obecnie siedmiu spośród największych producentów samochodów ciężarowych na świecie (DAF, Iveco, MAN, Mercedes Benz, Renault, Scania oraz Volvo) polega na technologii ABDS firmy Gates.
Sukces na rynku OE stanowi podstawę rozwoju Gates na rynku części wtórnych. Firma Gates była pionierem w oferowaniu kompleksowych rozwiązań na rynku części zamiennych do samochodów użytkowych. Dodatkowo sukces we współpracy z firmą DAF na pierwszym montażu umożliwił rozszerzenie asortymentu Gates Micro-V Extra Service.
Do oferty wprowadzono pięć nowych napinaczy DriveAlign i kół pasowych luźnych oraz dziewięć zestawów Micro-V Extra Service do silników DAF MX-11 i MX-13. Referencje te pokrywają zastosowania zarówno w modelach serii CF, jak i XF.
Po rozszerzeniu asortymentu całkowita liczba oferowanych zestawów Gates Micro-V Extra Service wynosi 93 pozycje. Napinacze DriveAlign, paski Micro-V i koła pasowe luźne są dostępne także oddzielnie.
Części zamienne Gates o jakości OE objęte są dwuletnią gwarancją. Dostępne są poprzez sieć niezależnych dystrybutorów w cenach rynku wtórnego.
Komentarze