System magazynowy AutoStore jest innowacją wprowadzoną w nowo wybudowanym magazynie DHL Supply Chain w Gorzowie Wielkopolskim. Jak działa ten system?
DHL Supply Chain ogłasza otwarcie pierwszego w Polsce magazynu wyposażonego w innowacyjny system AutoStore. Zrobotyzowany magazyn w Gorzowie Wielkopolskim jest jednocześnie pierwszym wdrożenie systemu AutoStore przez światowego lidera w dziedzinie logistyki kontraktowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Za projekt i wdrożenie systemu odpowiadała firma Element Logic, partner AutoStore i jeden z wiodących globalnych dystrybutorów zautomatyzowanych rozwiązań magazynowych. Nowoczesna automatyzacja magazynowa w Gorzowie Wielkopolskim wzmocni pozycję Polski w europejskim łańcuchu dostaw e-commerce.
Nowy wymiar efektywności logistycznej
AutoStore to zautomatyzowany system magazynowy, w którym produkty są przemieszczane wewnątrz magazynu za pomocą floty robotów. Rozwiązanie to znacząco usprawnia zarządzanie stanami magazynowymi, obejmującymi setki tysięcy różnorodnych towarów. System wykorzystuje aluminiowe konstrukcje ramową, w której każdy produkt jest umieszczany w specjalnym pojemniku zwanym binem i jest przechowywany w strukturze całego magazynu.
AutoStore wykorzystuje flotę 25 robotów oraz 33 000 pojemników do przemieszczania produktów po magazynie. Roboty wspierają pracowników w procesie kompletacji zamówień, samodzielnie odnajdując potrzebne biny (pojemniki), pobierając je i transportując do tzw. Portu (stacji roboczej). W kolejnym kroku skompletowane zamówienia trafiają do strefy pakowania. Dzięki współpracy między człowiekiem a technologią, zamówienia są kompletowane i wysyłane do klientów znacznie szybciej.
– Jesteśmy dumni z wdrożenia tak nowoczesnego rozwiązania technologicznego w naszej sieci logistycznej w Polsce. AutoStore to system sprawdzony już w innych krajach, a nasze doświadczenia pokazują, że jest to inwestycja wysoce opłacalna. Dzięki dziewięciu działającym systemom AutoStore i trzem kolejnym w fazie budowy, DHL Supply Chain jest jednym z czołowych użytkowników tej technologii na świecie. Nasze doświadczenia pokazują, że jest to wysoce opłacalna inwestycja, która odpowiada na kluczowe wyzwania branży, takie jak koszty pracy, rosnące wydatki na przestrzeń magazynową i kwestie środowiskowe. Obiekt ten stanowi kolejny krok w globalnej strategii Grupy DHL mającej na celu rozwój innowacyjnych i wydajnych rozwiązań logistycznych. – Hendrik Venter, CEO EMEA DHL Supply Chain.
Rozruch techniczny AutoStore w gorzowskim magazynie, po 12 miesiącach instalacji i kilkutygodniowych testach, odbył się 21 sierpnia i zakończył się sukcesem. Pracujący dziś w pełni zrobotyzowany magazyn jest perełką innowacyjnej logistyki na Ścianie Zachodniej.
Współpraca z Element Logic i korzyści z wdrożenia AutoStore
– Rozwiązanie AutoStore jest kluczowe dla firm dążących do optymalizacji procesów magazynowych. Cieszymy się, że mogliśmy współpracować z DHL Supply Chain przy tym przełomowym w skali regionu projekcie – podkreśla Anna Wiśniewska, Managing Director Element Logic, dostawcy systemu do obiektu, znajdującego się przy ul. Mosiężnej 3 w Gorzowie Wielkopolskim.
Korzyści z wdrożenia systemu AutoStore:
- Oszczędność przestrzeni: Dzięki pionowej strukturze i gęstemu składowaniu binów, magazyn może pomieścić więcej towarów na mniejszej powierzchni.
- Wydajność operacyjna: Automatyzacja procesów skraca czas kompletacji zamówień i zwiększa przepustowość magazynu.
- Elastyczność: Modułowa budowa systemu pozwala na łatwą rozbudowę w miarę rosnących potrzeb.
- Poprawa ergonomii pracy: Pracownicy są odciążeni od ciężkiej pracy fizycznej, co zwiększa bezpieczeństwo i komfort pracy.
Polska jako kluczowe ogniwo w łańcuchu dostaw
Według najnowszych raportów branżowych, Polska w ciągu ostatnich lat stała się istotnym ogniwem w łańcuchu dostaw dla sektora e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz Europy Północnej. Inwestycje w nowoczesne technologie logistyczne, takie jak AutoStore, przyczyniają się do wzrostu konkurencyjności polskich centrów logistycznych na arenie międzynarodowej.
Komentarze