Podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze, Solaris zaprezentował dwa pojazdy wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne oraz opony od Continental. Jednym z pojazdów był wyróżniony tytułem „Najlepszy autobus roku 2017” Solaris Urbino 12 electric.
W Solarisie Urbino 12 electric, wyróżnionym tytułem „Bus of the Year 2017”, zastosowano rozwiązania Continental: opony Conti Urban HA3 M+S 275/70R22.5 150/145J z odpornymi i wytrzymałymi ścianami bocznymi, które skutecznie chronią je przed uszkodzeniami np. w wyniku najechania na krawężnik, a także zapewniają dłuższy, nawet o 20 proc. przebieg, w porównaniu do opon poprzedniej generacji.
Wśród innych rozwiązań Continental zastosowanych w Urbino 12 są: przedni panel FAP, nowy wyświetlacz MultiViu Professional 12 oraz system zarządzania elektroniką KIBES 32.
Wśród rozwiązań zaprojektowanych przez Continental, Solaris Urbino 12 electric ma także system elektroniki pokładowej trzeciej generacji – KIBES 32 (sieć multipleksowa wraz
z komputerem centralnym ZR 32) – którego celem jest optymalizacja okablowania i sposobu dystrybucji energii elektrycznej. W tej chwili komputer ZR32A będący jądrem systemu pracuje w oparciu o dwa procesory działające niezależnie i odpowiadające za swoje zadania – poszczególnie za komunikację i przetwarzanie aplikacji.
Drugi autobus pokazany podczas Targów IAA Continental wyposażył nie tylko w trzecią generację opon Conti Urban HA3 M+S w rozmiarze 275/70R22.5 150/145J, ale również w ContiPressureCheck – kompleksowy system bezpośredniego pomiaru ciśnienia
i temperatury montowany wewnątrz opony. Czujnik przesyła dane do centralnego odbiornika (elektronicznego modułu sterującego – ECU). Moduł ten przetwarza dane, zapisuje ostrzeżenia i przesyła je na wyświetlacz w kabinie – co pozwala kierowcy w pełni kontrolować stan ogumienia na wszystkich osiach. Tak dokładny monitoring pozwala zapobiegać przedwczesnemu zużyciu opon i zmniejszać ryzyko awarii ogumienia, np. pozwala uniknąć wystrzału opony czy separacji warstw opasania bieżnika.
Komentarze