Do obecnej floty jednostek z silnikami wysokoprężnymi firmy HUBER, dołączyły nowe ciągniki siodłowe Stralis Natural Power (NP) przeznaczone do logistyki na terenie całej Europy. Uroczyste przekazanie odbyło się w siedzibie dealera IVECO CTC w Rudzie Śląskiej.
IVECO Poland przekazało zamówione przez firmę HUBER 5 sztuk ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażone w układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG). Uroczyste przekazanie odbyło się w Rudzie Śląskiej.
Firma HUBER posiada doświadczenie w transporcie międzynarodowym. Specjalizuje się w logistyce do takich krajów jak Wielka Brytania, Niemcy, Holandia i Republika Czeska. W swojej flocie posiada obecnie 34 ciągniki siodłowe marki IVECO, w sumie tabor liczy już 140 pojazdów.
Dzięki nowym IVECO Stralis NP 460 LNG, oferującym osiągi pozwalające zastąpić przewoźnikowi samochody z silnikiem diesla, firma HUBER ma swój udział w transformacji energetycznej sektora i dążeniu do zrównoważonego korzystania ze środowiska.
Podczas uroczystości przekazania ciągników IVECO obecni byli: Bogusław Ciupek – Prezes firmy HUBER oraz Marcin Jesionek – Szef Floty i Serwisu w firmie HUBER. Ze strony IVECO Poland: Marcin Piluchowski – Busimess Line Heavy Manager IVECO, Artur Wygnański – Key Account Manager IVECO, Rafał Kotalewicz i Robert Paszkowski – trenerzy Akademii Jazdy IVECO. Dealera IVECO CTC reprezentował Tomasz Urbanowicz – Prezes spółki CTC oraz zarządzający pionem IVECO w Grupie DBK.
Dostarczone pojazdy IVECO Stralis NP w wersji Low Tractor zostały wyposażone w zbiorniki LNG o pojemności 290 kg (800 litrów). Moc 460 KM i zasięg do 1150 km ma zapewnić odpowiednie osiągi, oszczędność paliwa i obniżenie kosztu posiadania pojazdów. Ponadto ciągniki posiadają skrzynię biegów HI-TRONIX, systemy wspomagające HI-CRUISE oraz retarder. Doposażone zostały w duże lodówki o pojemności 50l, komfortowe fotele oraz klimatyzację postojową i reflektory xenonowe. Na życzenie klienta zostało także wykonane specjalne malowanie kabin pojazdów.
– Uważamy, że nowe jednostkami IVECO, napędzane skroplonym gazem ziemnym, doskonale sprawdzą się w naszych usługach transportowych, jednocześnie dostarczą nam realne oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu z silnikami diesla oraz obniżą całkowity koszt posiadania pojazdów. Inwestycja ta jest jednym z planowanych elementów rozwoju naszej firmy, również w aspekcie technologicznym. Już teraz planujemy kolejne inwestycje w pojazdy LNG. Podjęciu tej decyzji sprzyjają także zmiany w przepisach, takie jak chociażby zwolnienia od stycznia 2019 z opłat drogowych dla samochodów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech, zniesienie akcyzy na LNG i obciążenie oleju napędowego podatkiem na finansowanie rozwoju infrastruktury LNG w Polsce – mówi Bogusław Ciupek, Prezes firmy HUBER.
– Atutem technologii zastosowanej w pojazdach IVECO Stralis NP LNG jest możliwość wydłużenia okresów międzyprzeglądowych. W przypadku poprzedniego modelu były one najdłuższe w branży, a teraz ustalono je na aż 90 000 km, co przekłada się na więcej czasu na drodze i niższe koszty serwisowania. Na uwagę zasługuje również brak skomplikowanego układu oczyszczania spalin, filtrów cząstek stałych czy aktywnej regeneracji, to również obniża koszty utrzymania Stralisa NP 460 – mówi Marcin Jesionek, Szef Floty i Serwisu w firmie HUBER.
Komentarze