Międzynarodowy Finał 5 edycji Optifuel Challenge, konkursu jazdy ekonomicznej odbędzie się już w najbliższą środę, 16 października 2019 w Lyonie. Tego dnia 25 kierowców stanie do walki o wyjątkową nagrodę jaką jest Renault Trucks T High 480 model roku 2019.
Międzynarodowa koncepcja konkursu Optifuel Challenge powstała w 2012 roku. Konkurs skupia się na podnoszeniu świadomości kierowców w zakresie wykorzystania systemów znajdujących się w pojazdach Renault Trucks celem zmniejszenia zużycia paliwa. Od początku tego roku, eliminacje krajowe odbyły się w różnych krajach na całym świecie. Miejsce w wielki finale wywalczyło 25 kierowców i to oni 16 października spotkają się w Saint-Priest.
Międzynarodowy finał zostanie rozegrany w 2 etapach. Najpierw kierowcy będą pisać test z zakresu zasad jazdy ekonomicznej oraz sposobów na uzyskanie niższego zużycia paliwa dzięki wykorzystaniu systemów zainstalowanych w pojazdach Renault Trucks. Następnie wyruszą w około 40 minutową trasę po okolicznych drogach prowadząc Renault Trucks T Optifuel 480 Model 2019 z 13-litrowym silnikiem spełniającym normy Euro 6 Step D. Zwycięzcą zostanie ten, który osiągnie najniższy wynik spalania przy najwyższej średniej prędkości.
W czasie finału kierowcy będą wspierani przez przedstawiciela swojej firmy i przedstawiciela z Renault Trucks. Poszczególne drużyny będą miały możliwość śledzenia przebiegu trasy kierowcy używając systemu do zarządzania flotą Optifleet.
Aby zapewnić możliwie najbardziej równe warunki wszystkim uczestnikom, kolejność przejazdu zostanie wyłoniona w drodze losowania. Odjazdy ciągników z naczepami będą odbywały się w określonych odstępach czasowych. Finalistom będzie towarzyszył również dodatkowy pojazd referencyjny, który będzie informował o wszelkich czynnikach zewnętrznych pojawiających się na drodze, które mogą mieć wpływ na warunki jazdy.
Najlepszy kierowca wygra ciężarówkę Renault Trucks T High 480 model 2019.
Zobacz relację z polskiego finału Optifuel Challenge
Lista finalistów:
- Algieria: Nabil Bedreddine; TerrenoTrans
- Belgia: Gérald Sundermann; Coca Cola European Partners Belgium
- Bułgaria: Plamen Ivanov; Sunny Co Ltd.
- Chile: Miguel Vargas; Transportes Berrios
- Czechy: David Suchánek; Josef Lux – Eurotrans
- Estonia: Kalle Puhm; Velirek Oü
- Francja: Pascal Bosser; Transports Rollin
- Węgry: János Szabados; Moltrans
- Izrael: Shlomo Bezerano; Bezerano Transport
- Włochy : Daniele Lucertini; Autotrasporti Lucertini SRL
- Łotwa: Andrejs Šēfers; IFT, SIA
- Litwa: Erikas Sadauskas; MS Transport, UAB
- Luksemburg: Mickael Schmitt; Di Edigio
- Maroko: Atman Kardach; Socamtra
- Polska: Piotr Krahel; Concept Cargo Logistics
- Portugalia: Carlos Papeleira; Ribercer
- Rumunia: Costin Anghelescu; Costi Trans
- Serbia: Dragan Radenković; Transport Mršević
- Słowacja: Frantisek Oravec; František Oravec
- Hiszpania: Raúl Álvarez Taboada; Galicia Direct
- Szwajcaria: Reto Winterberger; Wüthrich Transporte GmbH
- Tunezja: Adel Nefzi; Transpool
- Turcja: Omer Yaman; Aktur Logistic
- Ukraina: Yevhen Zhuravlov; Zhuravlov PE
- Wielka Brytania: Gary Masterman; Earl Transport ltd.
Komentarze