Finał Optifuel Challenge Renault Trucks 2019 już za nami

, 23 września 2019, 14:16

Wiemy już kto został najbardziej ekonomicznym kierowcą Renault Trucks w Polsce. W tym roku, finałowi konkursu towarzyszyła feta z okazji 125-lecia marki, na której nie zabrakło atrakcji dla klientów i partnerów firmy.

Jubileuszowe spotkanie Renault Trucks, które odbyło się w piątkowe popołudnie (20 września) na Autodromie Jastrząb pod Radomiem, było okazją do zapoznania się z aktualną ofertą importera, przetestowania jego pojazdów, a także skorzystania z różnego typu atrakcji. Goście eventu byli również kibicami finałowych zmagań ww polskiej edycji Optifuel Challenge 2019. Zawody wyłoniły zwycięzcę, który będzie reprezentował nasz kraj w międzynarodowym finale konkursu Renault Trucks.

Kierowcy rozpoczęli zmagania już w godzinach porannych, kiedy to musieli wykazać się wiedzą na temat ekonomicznej jazdy, wypełniając specjalny test. Kolejnym etapem były półfinałowe przejazdy w ruchu drogowym. Dziesiątkę finalistów podzielono na trzy grupy, przydzielone do trzech pojazdów. Każdy uczestnik musiał odbyć przejazd taką samą trasą na podradomskich drogach 7 i S7. W finale znaleźli się najlepsi zawodnicy każdej z grup, przy czym zliczane były nie tylko punkty z przejazdu, ale także z testu z wiedzy teoretycznej.

– Cała filozofia szkoły jazdy racjonalnej Renault Trucks, a co za tym idzie, filozofia naszego konkursu polega na tym, by jeździć zarówno tanio, jak i szybko.  Ważne jest zatem nie tylko jak najniższe spalanie, ale także dynamika jazdy. Nasz konkurs wyłania tych, którzy potrafią te dwie istotne sprawy łączyć. – mówił Łukasz Kurcbard menedżer do spraw szkolenia kierowców w Renault Trucks i główny sędzia zawodów.

Uroczystego ogłoszenia nazwisk finalistów dokonali Rafał Jemielita, dziennikarz TVN Turbo oraz Łukasz Kurcbard. Najlepsi okazali się:

  • Jacek Maliński (PHU ALMAL),
  • Kornel Grzybowski (RABEN Transport),
  • Piotr Krahel (C.S.L)
Na pierwszym planie trójka finalistów: od prawej Piotr Krahel, w środku (w okularach) Kornel Grzybowski, pierwszy od lewej Jacek Maliński.

W finale kierowcy mieli do pokonania dłuższy odcinek trasy, mierzący prawie 40 km. Wszyscy jechali tym samym egzemplarzem Renault Trucks T520. Podobnie jak w przejazdach półfinałowych, naczepa była wypełniona ładunkiem o wadze 22 ton. Podczas finałowej rywalizacji było słonecznie i sucho, jednak kierowcom doskwierał wiatr, który nie pozwalał wykorzystać w pełni potencjału pojazdu.

W czasie, kiedy finaliści wykonywali swoje przejazdy, goście spotkania Renault Trucks korzystali z przygotowanych atrakcji. Były wśród nich m.in. przejazdy zabytkowymi pojazdami amerykańskimi (w tym słynnym DeLoreanem znanym z filmu „Powrót do przyszłości”) i inne ciekawostki rodem z USA, które nawiązywały do tegorocznej edycji promocji Renault Trucks Adventure. Tym razem nagrodą w tej akcji jest wycieczka właśnie do Stanów Zjednoczonych. Zaproszeni goście mogli także odbyć lot helikopterem, skorzystać z mrożącej krew w żyłach karuzeli booster lub pokonać grawitację w tunelu aerodynamicznym.

Dla kierowców zaproszonych na event, gratką była jednak przede wszystkim możliwość przetestowania pojazdów z oferty Renault Trucks. Można to było zrobić zarówno na drogach publicznych, jak i na specjalnie przygotowanej płycie poślizgowej (pod okiem instruktorów). Pojazdy Renault Trucks T nowej generacji spełniają normy emisji spalin Euro 6 fazy D i dzięki zmodyfikowanemu silnikowi oraz oprogramowaniu sterującemu, są w stanie spalić nawet 6% mniej paliwa w porównaniu do modeli z roku 2018. Finaliści konkursu Optifuel Challenge potwierdzali w rozmowach z nami, że rzeczywiście jest to możliwe.

Wśród atrakcji popołudniowych znalazły się także pokazy Stuntu motocyklowego oraz driftu ciężarówką, a konkretnie Drift Truckiem Renault Premium.

Wieczorem, dla wszystkich gości zagrał zespół IRA, ale zanim to nastąpiło, na scenie pojawili się finaliści zmagań Optifuel Challenge. Sędziowie podliczyli wszystkie punkty i wystawili werdykt, warto bowiem wspomnieć, że w konkursie nie liczy się wyłącznie niskie spalanie, ale także dynamika jazdy i średnia prędkość. Klasyfikacja końcowa wygląda następująco:

  • Piotr Krahel (C.S.L),
  • Kornel Grzybowski (RABEN Transport),
  • Jacek Maliński (PHU ALMAL).

Zwycięzca to doświadczony zawodnik, o którym w ubiegłym roku usłyszała cała branża. Jest on bowiem pierwszym w historii polskim triumfatorem światowego finału konkursu Volvo Trucks Driver Challenge. Wygląda więc na to, że w październikowym finale konkursu Renault Trucks, który odbędzie się w Lyonie, pan Piotr będzie wymieniany w gronie faworytów.

Zwycięzca Optifuel Challenge Renault Trucks 2019 „obsypany” nagrodami.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!