Miniony rok był wyjątkowy dla Grupy Schwarzmüller pod wieloma względami. Firma świętowała 150-lecie swojego istnienia. Historia tego rodzinnego przedsięwzięcia pokazała ile można osiągnąć, będąc konsekwentnym i uważnym.
Jedną z atrakcji roku jubileuszowego była loteria, w której do wygrania były trzy pojazdy od Grupy Schwarzmüller. Dużym zaskoczeniem dla wylosowanej firmy z Polski była przekazana nagroda. Naczepa kurtyna trafiła do firmy Kama Jarosław Krasowski z Tomaszowa Mazowieckiego.
Polski oddział Schwarzmüller przekroczył oczekiwania centrali i zrealizował z nawiązką postawiony cel sprzedażowy. Finalnie Schwarzmüller Polska wydał klientom o 75% więcej naczep i przyczep niż przed rokiem. Jeszcze wyraźniej widać pozytywny trend w napływających zamówieniach. W roku 2021 stanowiły one w sumie ponad 1 600 sztuk. Jest to prawie trzykrotnie więcej niż w 2019 roku.
Aktualnie udział w rynku firmy Schwarzmüller w Polsce wynosi około 3,7%. Z oferty grupy Schwarzmüller najlepiej sprzedają się pojazdy do transportu dalekobieżnego. Ofensywę rynkową wsparła wprowadzona w 2021 r. nowa linia naczep POWER LINE. W tym roku zaprezentowana została w Polsce druga marka, Hüffermann. W Niemczech jest to lider rynku w dziedzinie transportu pojemników wymiennych. Ponieważ w Polsce dynamicznie rozwija się utylizacja i recykling, równolegle wzrasta zapotrzebowanie na te wysokiej jakości pojazdy. Warto wspomnieć, że 20% udziału w sprzedaży pojazdów Schwarzmüller Polska stanowią pojazdy dla budownictwa i infrastruktury.
Bardzo dobre wyniki sprzedażowe osiągnięto także dzięki zmianom personalnym w całej organizacji Schwarzmueller Polska. Dzięki znajomości rynku oraz specyfiki branży, firma rozbudowała sieć sprzedaży we wszystkich regionach.
Kolejnym ważnym celem, postawionym przed polskim oddziałem Schwarzmüller, był rozwój sieci serwisowej na terenie naszego kraju. Aktualnie firma uzyskała oczekiwane pokrycie we wszystkich kluczowych miejscach.
Od czerwca ubiegłego roku wszystkie pojazdy, produkowane przez Schwarzmüller wyposażone są fabrycznie w inteligentną telematykę SWIT – Schwarzmüller. System można uruchomić w dowolnym momencie, aktywując jeden z trzech pakietów. W zależności od potrzeb klienci mają do dyspozycji pakiet podstawowy, analityczny lub premium. Pakiety przez pierwsze trzy miesiące są dostępne bezpłatnie.
W 2022 r. Schwarzmüller Polska, wykorzystując w pełni standardy i renomę grupy, będzie się dalej umacniać. W dużej mierze zamierza ukierunkować działania, by umocnić się jako marka w sektorze pojazdów dla budownictwa i infrastruktury.
Komentarze