Wymiana uszczelki głowicy silnika Mercedes-Benz OM 457 | OM 460

8 maja 2023, 23:59

Podczas wymiany uszczelki głowicy silników serii OM 457 / OM 460 dochodzi regularnie do trudności i uszkodzeń, gdyż stosowane uszczelki nie pasują do głowicy pomimo porównania numerów silników. Następstwem tego jest uszkodzenie silnika związane z wysokimi kosztami naprawy i zdenerwowani klienci.

Celem wyeliminowania tych niebezpieczeństw należy przestrzegać następujących wskazówek: w silnikach o numerach do 085588 zamontowane zostały głowice o gładkiej powierzchni uszczelniającej, bez rowków (Uszczelka głowicy cylindrów 462.452 – wysokość profilu uszczelniającego z elastomeru: 1,8 mm).

Od numerów silników 085589 zamontowane zostały głowice zmodyfikowane, zawierające wyfrezowane rowki dla przelotów olejowych i wodnych.
W pasujących uszczelkach głowicy, zostały odpowiednio podwyższone profile uszczelniające z elastomeru ( uszczelka głowicy cylindrów 462.203 – wysokość profilu uszczelniającego: 3 mm).
Uszczelnienie głowicy silnika możliwe jest jedynie przy zastosowaniu tylko takiej uszczelki!

Podczas wyboru części zamiennych, prosimy Państwa o bezwzględne zwrócenie uwagi, jaka głowica została zamontowana w Waszym pojeździe i która uszczelka głowicy będzie w tym przypadku wymagana. Ponadto należy przestrzegać instrukcji montażowych producenta silnika.

Należy tu rozróżnić:

  • głowicę silnika z wyfrezowanymi rowkami i pasującą do niej uszczelkę o podwyższonym profilu uszczelniającym ( 462.203),
  • głowicę silnika bez rowków i pasującą do niej uszczelkę o płaskim profilu uszczelniającym ( 462.452).

Podczas zakupu części zamiennych prosimy wziąć pod uwagę, że z firmy Elring otrzymacie Państwo zawsze oryginalne części zamienne.

W związku z tym chcielibyśmy Państwa poinformować o tym, że przy różnych oferentach operujących na rynku części zamiennych, numer porównawczy części nie odpowiada przyporządkowanemu numerowi oryginalnej części zamiennej, a zmieniona specyfikacja techniczna producenta nie jest przestrzegana.

Opublikowane przez: TruckFocus.pl

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!