Ekspresowy kurier nocny – wyższa skuteczność biznesu

1 lipca 2013, 12:42

Po roku od wprowadzenia na polski rynek, z ekspresowego serwisu nocnego TNT Express korzystają firmy, których model biznesowy opiera się na sieci mobilnych pracowników. To głównie branża automatyki przemysłowej, maszyn rolniczych, maszyn budowlanych, sieci dealerów samochodowych, sektor medycznego sprzętu diagnostycznego.

Usługa dostaw nocnych pozwala skrócić czas dostarczania części dla techników, zapewnić lepszą kontrolę statusu przesyłek i poprawić skuteczność biznesu.

– „Korzystamy z dostaw nocnych oferowanych przez TNT Express, bo tego wymaga prowadzony przez nas biznes” – mówi Krzysztof Dykrzak, dyrektor serwisu w Jungheinrich Polska – „Części, zamówione przez naszych techników, muszą być dostarczone kolejnego dnia do godziny siódmej rano. W przeciwnym razie może się zdarzyć, że awaria serwisowanego przez nas sprzętu nie zostanie usunięta na czas, a to oznacza straty finansowe i niezadowolenie klientów.

Serwisant zobowiązany jest do wykonania naprawy w określonym kontraktem czasie od zgłoszenia awarii np. wózka widłowego. Często są to 4 godziny od przyjęcia zgłoszenia. Realizacja tego standardu nie byłaby możliwa bez utrzymywania odpowiedniego poziomu zapasów części zamiennych lub szybkiej dostawy z magazynu centralnego.

– „Usługa doręczeń nocnych bazuje na standardowej siatce doręczeń, ale za każdym razem jest dopasowywana do potrzeb klienta. Aby sprostać wyzwaniu, stworzyliśmy specjalny system dostaw o strukturze wzajemnie uzupełniających się tras i ściśle określonych godzinach doręczania przesyłek. Mamy pewność, że nawet nieprzewidziane sytuacje na drogach bądź warunki atmosferyczne nie wpłyną na niezawodność dostaw.” – mówi Robert Sopeła, Manager warszawskiego oddziału TNT Express.

Doręczenia w ramach ekspresowego serwisu nocnego TNT realizowane są między godz. 1.00 w nocy a 7.00 rano na terenie całego kraju. Dostawy nie wymagają osobistej obecności odbiorcy – realizowane są za pośrednictwem specjalnych wrzutni i śluz.

TNT stworzyło dla tej usługi odrębną infrastrukturę. Jej sercem jest centrum przeładunkowe w Łodzi, natomiast oddziały zostały rozlokowane tak, by zagwarantować dotarcie do każdego miejsca w kraju w ciągu 6 godzin. Stworzono siatkę dedykowanych połączeń drogowych, obsługiwanych przez wahadłowo kursujące ciężarówki. Przygotowano specjalną infrastrukturę teleinformatyczną, oferując klientom indywidualny system obsługi i wymiany danych z TNT.

– „Zanim zaczęło nas obsługiwać TNT, serwisant mógł zamawiać potrzebne mu części do godziny 12 w południe. Obecnie może to zrobić dwie godziny później i otrzyma konieczne do naprawy podzespoły następnego dnia rano. Wszystkie informacje o zamówieniu, transporcie, czasie dostawy i ewentualnych błędach w dostawie trafiają do naszych systemów informatycznych, co pozwala na całkowitą kontrolę wszystkich procesów logistycznych” – mówi Krzysztof Dykrzak.

Komentarze

Brak komentarzy!