Mercedes-Benz Vans przygotowuje się do wprowadzenia kolejnej generacji Sprintera za kilka lat. By sprostać przyszłym wzrostom zapotrzebowania, z końcem 2016 roku firma przestanie produkować duże pojazdy dostawcze dla Volkswagena.
– „Obie strony skorzystały na długofalowej współpracy. W przypadku nowej generacji Sprintera, nad którą właśnie pracujemy, będziemy potrzebować mocy produkcyjnych udostępnianych obecnie Volkswagenowi. Dlatego w przyszłości nasi pracownicy będą wytwarzać wyłącznie produkty naszych marek” – powiedział Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.
Mercedes-Benz rozpoczął produkcję aut dostawczych dla koncernu z Wolfsburga w 2005 roku, przy okazji wprowadzania kolejnej generacji Sprintera. Do końca 2012 roku w zakładach Mercedes-Benz w Düsseldorfie i Ludwigsfelde wyprodukowano około 280 tys. sztuk pojazdów Volkswagena. Umowa o współpracy między producentami wygasa z końcem 2016 roku.
Aktualnie najważniejszym rynkiem zbyt dla Mercedes-Benz Vans jest Europa, gdzie sprzedaje się 60 proc. łącznej produkcji. W ramach strategii "Vans goes global" prowadzone są działania sprzedażowe i produkcyjne na rynkach wschodzących w Ameryce Południowej oraz w Azji, jak również na rynku rosyjskim. Sprinter od 2007 roku jest wytwarzany w Argentynie, a od 2011 roku – w Chinach. Od 2010 roku model jest także montowany w USA (system CKD), a od lipca 2013 roku – w Rosji, we współpracy z firmą GAZ. W rezultacie globalna sieć produkcyjna Sprintera została już przygotowana do przyszłych wzrostów sprzedaży i produkcji nowej generacji pojazdów.
Komentarze