Solaris przyjął zamówienie na 88 autobusów. Gdzie zostaną wyeksportowane polskie autobusy?

21 czerwca 2024, 15:36

Najnowsze zamówienie, które przyjął Solaris obejmuje dostawę 88 autobusów elektrycznych do Europy Północnej. Zamówione autobusy będą obsługiwały podmiejski transport publiczny w kilku regionach.

Polskie autobusy w Europie Północnej

W ostatnich tygodniach Solaris zdobył zamówienia na autobusy elektryczne na rynku szwedzkim. Nobina, wiodący operator transportu publicznego w Szwecji, zdecydował się na zakup łącznie 88 autobusów elektrycznych Solaris dla oddziałów obsługujących trzy regiony: Skåne, Värmland i Malmö. Zamówienia obejmują dostawę dwóch modeli: przegubowych Urbino 18 electric, a także Urbino 15 LE electric – autobusu zaprojektowanego z myślą o skandynawskim rynku, mogącego obsługiwać także trasy międzymiastowe. Dostawy zaplanowano na lata 2024 i 2025.
Nobina, wiodący operator transportu publicznego w Szwecji, złożyła nowe zamówienia na dostawę autobusów elektrycznych marki Solaris. To kolejny raz w krótkim czasie, kiedy szwedzki operator zdecydował się współpracę z Solarisem, wzmacniając pozycję producenta jako kluczowego dostawcy ekologicznych rozwiązań dla europejskiego transportu miejskiego. Tym razem Nobina zamówiła łącznie 88 autobusów elektrycznych: 55 sztuk Urbino 15 LE electric w ramach inwestycji dla regionu Skane, 15 sztuk dla Värmland oraz 18 sztuk Urbino 18 electric dla floty obsługującej Malmö.

 -Nowe zamówienia stanowią kolejny znaczący krok w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań mobilnych w Szwecji. Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z Nobiną i wdrażać zeroemisyjne rozwiązania także w komunikacji podmiejskiej, co – jesteśmy przekonani – jest kluczowe dla globalnej transformacji transportu. – powiedział Olivier Michard, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w Solaris Bus & Coach.

Autobusy zamówione dla regionów Skåne i Värmland to Solarisy Urbino 15 LE electric. Ten niskowejściowy, trzyosiowy model autobusu elektrycznego, przeznaczony do obsługi zarówno ruchu miejskiego, jak i podmiejskiego, zyskuje coraz większą popularność na szwedzkim rynku. Każdy z pojazdów będzie napędzany centralnym silnikiem o mocy 240 kW, zasilanym energią z baterii Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 560 kWh. Taka konfiguracja umożliwia płynną pracę przez cały dzień, z nocnym ładowaniem za pośrednictwem systemu plug-in. Kluczowe cechy tego modelu obejmują tzw. pakiet skandynawski, który dostosowuje pojazdy do trudnych warunków pogodowych. Operator zdecydował się na dodatkowe oświetlenie zewnętrzne nad drzwiami, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie pasażerów o zmierzchu. Wnętrze pomieści 52 pasażerów siedzących, w tym 8 miejsc siedzących bez dodatkowych stopni, co ma kluczowe znaczenie dla pasażerów niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi.

Z kolei dla regionu Malmö, Nobina wybrała model Urbino 18 electric, przegubowy autobus z napędem modułowym. Zbudowane w oparciu o nową architekturę modułowego systemu napędowego i najnowszą technologię baterii, autobusy dla Malmö będą wyposażone w silnik asynchroniczny o mocy 240 kW oraz baterie nowej generacji Solaris High Energy, umieszczone wyłącznie na dachu pojazdów.

Solaris jest europejskim liderem e-mobilności, zajmując pierwsze miejsce pod względem łącznej liczby dostarczonych autobusów zeroemisyjnych od 2012 roku. Elektryfikacja transportu w Europie stale rośnie. Trend ten znajduje odzwierciedlenie również w Szwecji, na co wskazują nie tylko nowe kontrakty, ale też wcześniejsze znaczące umowy, z dostawami zaplanowanymi jeszcze na 2024 rok, w tym 55 autobusów elektrycznych Urbino 15 LE electric dla Nobiny obsługującej podmiejski ruch w Sztokholmie oraz 23 autobusy Solaris dla VR Kristianstad.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!