Podczas Targów Automechanika 2024, ZF ugruntował swoją pozycję eksperta w dziedzinie diagnostyki pojazdów, przedstawiając nowe produkty i usługi z tego obszaru. Najnowsza propozycja od ZF to narzędzie ZF [pro]Diagnostics, umożliwiające precyzyjną diagnostykę samochodów osobowych i ciężarowych wielu marek obecnych na europejskim rynku, w tym również pojazdów elektrycznych. ZF [pro]Diagnostics pomoże niezależnym warsztatom, serwisom oponiarskim oraz flotom generować oszczędności i oferować nowe usługi. Tym samym poszerzy ich możliwości profesjonalnej diagnostyki i kalibracji pojazdów. W Polsce ZF [pro]Diagnostics będzie dostępny pod koniec 2024 roku u wybranych dystrybutorów.
– Coraz nowocześniejsze pojazdy to dla niezależnych warsztatów jeszcze większe wymagania w zakresie wiedzy diagnostycznej. Dzięki ZF [pro]Diagnostics zaoferujemy innowacyjne, kompleksowe rozwiązanie, które odzwierciedla nasze zaangażowanie w dostarczanie warsztatom wiodących na rynku produktów. Narzędzie umożliwi diagnostykę zarówno pojazdów osobowych, jak i ciężarowych różnych marek oraz ich systemów. – podkreślił Philippe Colpron, Dyrektor Dywizji ZF Aftermarket.
Przygotuj się na nową erę diagnostyki pojazdów
ZF MultiScan, wchodzący w skład oferty ZF [pro]Diagnostics, to rozwiązanie do szczegółowej diagnostyki szerokiej gamy pojazdów, w tym aut osobowych, lekkich pojazdów użytkowych, ciężarówek, przyczep, naczep i autobusów. Na rynku pojawią się trzy warianty oprogramowania: MultiScan Car, MultiScan Trailer oraz MultiScan Truck & Bus, dostosowane do indywidualnych potrzeb różnego rodzaju warsztatów.
Dzięki szerokiej bazie danych pojazdów, ZF MultiScan szybko i precyzyjnie rozwiązuje problemy występujące w dziesiątkach tysięcy modeli, obejmując wszystkie niezbędne układy pojazdu. Oznacza to, że warsztaty mogą szybko i dokładnie wskazać dany problem, oszczędzając cenny czas i zasoby. Rozwiązanie jest wyposażone w najnowszą technologię, dzięki której obsługuje wszystkie główne protokoły diagnostyczne, w tym Diagnostics over Internet Protocol (DoIP) i CAN FD. Ponadto zawiera dostęp do najnowszych bramek bezpieczeństwa danych OE i funkcje PassThru (J2534), umożliwiając warsztatom bezproblemowe odblokowywanie bramek bezpieczeństwa OE za pomocą jednej rejestracji.
ZF Scan zastąpi poprzednie rozwiązania ZF (Testman) i WABCO (Truck/Bus/Trailer/Off-Highway) i umożliwi serwisowanie wszystkich produktów marek ZF, m. in. skrzyń biegów, układów hamulcowych i systemów sterowania zawieszeniem.
Integracja bogatego doświadczenia diagnostycznego i tworzenie nowych modeli biznesowych
Wykorzystując dziesięciolecia doświadczeń, inżynierowie odpowiedzialni za ZF [pro]Diagnostics wiedzą, że kluczowe znaczenie ma skuteczna komunikacja między wszystkimi istotnymi układami pojazdu oraz szybka i precyzyjna interpretacja danych i kodów błędów.
– Warsztaty poszukują oszczędnych i przyszłościowych rozwiązań, które umożliwią im serwisowanie pojazdów, dziś i w przyszłości. Dzięki stopniowej integracji możliwości diagnostycznych systemów ZF z platformą ZF [pro]Diagnostics, zmniejszamy konieczność kupowania przez warsztaty wielu pojedynczych rozwiązań diagnostycznych (sprzętu i oprogramowania). To oznacza duże oszczędności i wzrost skuteczności warsztatów. – dodał Philippe Colpron.
Narzędzie ZF [pro]Diagnostics będzie oferowane w elastycznych opcjach cenowych, co zapewni jego dostępność, a jednocześnie wyjdzie naprzeciw realiom działalności w tej branży.
Technologie, produkty i rozwiązania serwisowe dla pojazdów użytkowych
ZF [pro]Service to ponad 3000 partnerów warsztatowych w ponad 100 krajach na wszystkich kontynentach:
– Nasz koncept warsztatowy przekształca ekspercką wiedzę technologiczną wiodącego na świecie dostawcy dla pojazdów użytkowych w spersonalizowane rozwiązania serwisowe dla każdego warsztatu serwisującego samochody ciężarowe, przyczepy, naczepy lub autobusy – wyjaśnia Aleksander Rabinovitch, Dyrektor ds. Pojazdów użytkowych ZF Aftermarket.
Firma ZF Aftermarket rozszerzyła swoją ofertę systemów ADAS dla pojazdów użytkowych o kamerę WABCO OnLaneALERT oraz części zamienne: kamery, radary i wsporniki OnGuard Radar, przeznaczone do pojazdów użytkowych marek DAF i IVECO. Oba systemy pomagają kierowcom w rozpoznawaniu i reagowaniu na niebezpieczne sytuacje podczas jazdy, a tym samym aktywnie przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa na drodze. Warsztaty na rynku aftermarketowym mogą profesjonalnie przeprowadzić wymianę tych części zamiennych ADAS za pomocą odpowiedniego oprogramowania diagnostycznego.
Inteligentne rozwiązanie dedykowane przyczepom i naczepom Trailer Braking Platform firmy ZF zapewnia oszczędności i zminimalizowanie czasu przestoju w całym okresie użytkowania przyczepy. W czwartym kwartale 2024 roku Dywizja ZF Aftermarket wprowadzi na rynek warianty standardowe i premium nowej generacji elektronicznego układu hamulcowego przyczepy „iEBS”, który zapewnia różnorodne zintegrowane funkcje, np. monitorowanie ciśnienia w oponach.
Jednocześnie firma przygotowuje partnerów serwisowych ZF [pro]Service do skrócenia czasu montażu poprzez szkolenia, co pozwoli zmaksymalizować czas pracy pojazdów.
Amortyzatory SACHS Premium Comfort Valve (PCV) do autobusów i autokarów zapewniają idealną równowagę między komfortem a stabilnością dzięki innowacyjnej technologii zaworów ZF. Najnowsza generacja amortyzatorów zwiększa komfort jazdy pasażerów, utrzymanie stabilności pojazdu i redukcję hałasu do minimum. W pojazdach zelektryfikowanych, amortyzatory PCV pozwalają na lepszą kontrolę zmienionej konstrukcji pojazdu i rozkładu mas pomiędzy osiami. Już teraz dostępne są pierwsze modele, na przykład dla autobusów MAN i Daimler.
Komentarze