Firma Transics, ekspert w dziedzinie zarządzania flotą, wyposażył w komputery pokładowe TX-MAX GO pojazdy elektryczne holenderskiej spółdzielni kurierskiej Cooperatieve CombiPakt UA. Dopasowane dla elektrycznych ciężarówek rozwiązanie Transics pozwoli dostarczać przesyłki w najbardziej wydajny, opłacalny i ekologiczny sposób.
Spółdzielnia Cooperatieve CombiPakt UA powstała, aby gromadzić wszystkie przesyłki pochodzące z firm mających swoje biura w centrum biznesowym w Nijmegen w jednym miejscu, a następnie przewieźć je do odbiorców w sposób przyjazny środowisku.
W ramach pilotażowego projektu zachęcającego do korzystania z pojazdów hybrydowych i elektrycznych, prowadzonego przez holenderskie ministerstwo gospodarki, spółdzielnia Coöperatieve CombiPakt kupiła w 2013 r. trzy pojazdy elektryczne Smith Newton. Pojazdy będą dostarczać przesyłki na trasach biegnących przez centrum Nijmegen. Aby móc realizować to zadanie z maksymalną wydajnością, spółdzielnia CombiPakt przeanalizowała szereg rozwiązań do zarządzania flotą.
Spółdzielnia wybrała komputer pokładowy TX-MAX GO. Na wybór firmy Transics wpływ miała też funkcja połączenia z tachografem cyfrowym, dzięki czemu odczyt karty kierowcy, pamięci masowej, czujników temperatury oraz czujników drzwiowych jest możliwy z dowolnego miejsca. Oprócz tego firma Transics zaproponowała także zupełnie nową opcję, która jest bardzo ważna dla pojazdów elektrycznych, czyli możliwość kontroli procesu ładowania akumulatorów. W przypadku zakłócenia procesu ładowania, dyspozytor jest niezwłocznie informowany o tym fakcie przez platformę biurową TX-CONNECT lub za pośrednictwem wiadomości tekstowej. Może on wówczas szybko zainterweniować, tak aby kolejny kierowca rozpoczął swój kurs przy w pełni naładowanym akumulatorze.
– „Nasze ciężarówki są wyposażone w zestaw akumulatorów litowo-jonowych, które zwykle wystarczają na cały dzień jazdy. Ładujemy je każdej nocy. Pomimo to konieczne jest stała kontrola stanu ich naładowania. Opracowana przez firmę Transics funkcja stanowi doskonałe narzędzie w tym zakresie” – mówi Van den Broek.
Harold van den Broek i jego zespół są zdania, że system firmy Transics pomoże podnieść wydajność kierowców, dyspozytorów, a także działu obsługi wynagrodzeń.
– „Założyliśmy spółdzielnię Coöperatieve CombiPakt, gdyż pragnęliśmy ograniczyć ruch drogowy i obniżyć emisje CO2. Z osiąganych przez nas rezultatów wynika, że to podejście rzeczywiście się sprawdza. Dzięki naszym ekologicznym ciężarówkom wyposażonym w komputery TX-MAX GO będziemy mogli osiągnąć zupełnie nowy poziom zrównoważonego rozwoju. Co więcej, wyższa wydajność oznacza także oszczędności oraz lepszą jakość usług, przez co nasza inicjatywa staje się jeszcze bardziej atrakcyjna” – wyjaśnia Van den Broek.
Komentarze