W połowie stycznia jeden z pierwszych samochodów nowej gamy Renault Trucks – ciągnik siodłowy T 460 – odebrała gdyńska spółka AB Dzierzbud. Jej właściciele zdecydowali się złożyć zamówienie na ten pojazd, jeszcze zanim w Polsce pojawiły się samochody demonstracyjne.
– „Zdecydowała nowoczesność pojazdu, cena, ale także jakość oferty, którą otrzymaliśmy w zakresie finansowania i ubezpieczenia z VFS oraz kontrakt serwisowy Renault Trucks. Poza tym to jest jedyny pojazd ciężarowy, w którym możemy dokładnie kalkulować i przewidywać koszty dzięki systemom Infomax oraz Optifleet. Te dwa rozwiązania telematyczne bardzo nam w tym pomogą” – powiedział Jacek Grzmil – „Reszta będzie już należała do Marcina i kierowców. Jeśli pojazdy się sprawdzą, to w niedługim czasie planujemy powiększyć naszą flotę o kolejnych 10 ciągników.” – dodał.
Przedstawiciele spółki odebrali pojazd w serwisie Volvo Group Truck Center Gdynia przy ul. Rdestowej 41. Renault T wyposażone w sprawdzony, 11-litrowy, 460-konny silnik z Common Rail i zautomatyzowaną skrzynię biegów, spełnia najnowszą normę Euro 6 jest pierwszym takim pojazdem we flocie gdyńskiego przewoźnika, chociaż nie pierwszym francuskiej marki. Od niespełna trzech miesięcy pracują w niej dwa Renault Premium – jeden to podwozie z przyczepą zabudowane zestawem przestrzennym, a drugi to jedyny w Polsce ciągnik siodłowy Renault z fabryczną instalacją do wywrotki. Pierwsze wrażenia kierowców, którzy przesiedli się na nie z aut innych marek są bardzo entuzjastyczne.
Za kółkiem T 460 zasiądzie szofer, który w ostatnich miesiącach uzyskał w firmie najlepsze wyniki zużycia paliwa. Nie było to łatwe, bo średnia w AB Dzierzbud to zaledwie 26,3 l/100 km.
– „U nas nie ma norm zużycia paliwa. Wszystkie nasze auta są dobrze wyposażone. Staramy się stworzyć taką atmosferę, by ludzie nie chcieli pracować gdzie indziej. Podstawą do tego jest bezstresowa praca i dobre zarobki, dużo wyższe niż u innych przewoźników. Firmie też się to opłaca” – powiedział prezes Warchoł.
– „To czego nauczyłem się podczas tych zawodów plus wieloletnia praktyka za kółkiem ciężarówki, bardzo przydaje mi się teraz podczas zarządzania pracą i szkoleniami kierowców w naszej firmie” – powiedział Marcin Narloch, czterokrotny zwycięzca konkursu Renault Trucks Optifuel – „Każdy z nich przynajmniej raz na pół roku odbywa szkolenie prowadzone przez instruktorów producentów pojazdów, np. Renault Trucks, a praktycznie każdego dnia, jeśli tylko ma jakiś problem z eksploatacją pojazdu może do mnie zadzwonić nawet z drugiego końca Europy i skorzystać z mojej wiedzy.” – dodał.
AB Dzierzbud jest spółką-córką działającej od 1991 roku firmy Dzierzbud z położonego na Powiślu Dzierzgonia. Firma jest generalnym wykonawcą i podwykonawcą na wielu dużych budowach nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Pracowała w Sztokholmie – przy budowie tunelu Noralenken, na gdańskim stadionie czy też przy berlińskim metrze. W 2005 roku zarząd Dzierzbudu zdecydował się postawić na własny transport.
– „W ciągu paru lat nabraliśmy doświadczenie i okazało się, że na transporcie możemy również zarabiać, więc powołaliśmy do życia AB Dzierzbud, który się w tym specjalizuje. Poza działalnością transportową prowadzi też spedycję. Dzisiaj posiadamy flotę nowoczesnych zestawów, w znakomitej większości to ciągniki siodłowe z naczepami, a o to by miały pracę dba firmowa spedycja zatrudniająca 8 osób. Poza naszymi samochodami z jej zleceń korzysta jeszcze kilku innych przewoźników, którzy podstawiają swoje zestawy.” – powiedział Florian Warchoł, prezes zarządu obu spółek.
Komentarze