We wtorek, 15 kwietnia, w Sosnowcu odbędą się eliminacje do Mistrzostw Świata Kierowców Zawodowych organizowanych co dwa lata przez Światową Unię Kierowców Profesjonalnych. Po raz pierwszy zarówno eliminacje, jak i same Mistrzostwa odbędą się w Polsce. Jednym z partnerów i sponsorów imprezy jest Goodyear.
Mistrzostwa organizowane są w poszczególnych państwach członkowskich UICR co 2 lata, jednak gospodarzem tego wydarzenia może zostać jedynie ta organizacja, która wyróżnia się w swojej działalności w Unii. Ostatnie edycje gościły w RPA, Austrii, Włoszech, Luksemburgu i Chorwacji. W tym roku po raz pierwszy impreza w całości odbędzie się w Polsce. To oznacza, że we wrześniu br. do Krakowa zjedzie kilkuset kierowców m.in. pojazdów ciężarowych, autokarów i samochodów dostawczych.
– „Jeśli chodzi o reprezentację Polski na Mistrzostwa, to jesteśmy na etapie eliminacji. Zakwalifikowali się już kierowcy w kategorii B – autobusy oraz E – młodzi adepci zawodu. Natomiast w najbliższy wtorek w Sosnowcu odbędą się eliminacje w kategorii A, czyli solo – ciężarówki do 12 ton, C – zestaw z naczepą i D – zestaw z przyczepą. Do tego dojdzie również kategoria F, czyli furgony. Łącznie wyłonimy 18 reprezentantów, którzy we wrześniu wezmą udział w zawodach” – tłumaczy Bogusława Barbara Zimmer, Prezes Mistrzostw UICR ze strony Stowarzyszenia Klub Polskiego Trakera.
Udział w Mistrzostwach mogą wziąć udział jedynie kierowcy, którzy są członkami Światowej Unii Kierowców Zawodowych (UICR). Pierwszym etapem eliminacji był test teoretyczny, który musieli rozwiązać kierowcy zainteresowani udziałem w zawodach. Do organizatorów przysłano około 150 rozwiązanych testów, spośród których wyłoniono 28 najlepszych.
– „W każdym kierowcy zawodowym, który pokonuje tysiące kilometrów za kierownicą ciężarówki, tkwi potrzeba rywalizacji. Ilekroć rozmawiam z kierowcami zawodowymi, opowiadają mi oni o swoich przeżyciach i odczuciach towarzyszących codziennej jeździe. Bardzo mocno dopingują nas na rajdowych trasach i identyfikują się z nami. Dlatego cieszę się, że jest taka forma zawodów, w której mogą się sprawdzić, a także doskonalić swoje umiejętności. Mając takie podstawy, kto wie, czy któryś z nich nie zostanie przyszłą gwiazdą motosportu?” – powiedział Jarosław Kazberuk, kierowca i pilot rajdowy, wielokrotny uczestnik najtrudniejszych rajdów na świecie za kierownicą ciężarówki, m.in. Rajdu Dakar, który ukończył aż sześciokrotnie.
Goodyear jest partnerem zarówno eliminacji, jak i całych Mistrzostw. Firma będzie m.in. sponsorem stroju, który otrzyma każdy reprezentant Polski. Będzie to bluza z barwami narodowymi i logo Goodyear, która wyróżni naszą reprezentację podczas finału we wrześniu w Krakowie.
– „Serdecznie zapraszamy media, kibiców, jak i wszystkich fanów motoryzacji na to wydarzenie. Najlepsi polscy kierowcy zmagając się w kilku naprawdę wymagających konkurencjach tworzą niezwykłe i bardzo widowiskowe zawody. Wyłonimy w ten sposób całą kadrę reprezentującą Polskę podczas Mistrzostw Świata, które odbędą się we wrześniu w Krakowie. To duże wydarzenie dla wszystkich fanów pojazdów ciężarowych. Niezmiernie nam miło, że możemy przyczynić się do organizacji tej imprezy właśnie w Polsce” – powiedział Janusz Krupa, Menedżer opon ciężarowych, rolniczych i przemysłowych Grupy Goodyear Polska.
Goodyear w wyścigach i rajdach ciężarówek
Goodyear jest producentem i dostawcą opon do wyścigów ciężarówek od 2004 roku. W 2003 r. organizatorzy Europejskich Mistrzostw Wyścigów Pojazdów Ciężarowych zwrócili się do Goodyeara z propozycją współpracy.
Firma pracowała kilka lat nad systemem identyfikacji radiowej opon (Radio Frequency Identity – RFID), a oficjalnej prezentacji tej technologii w oponach do pojazdów ciężarowych dokonała w sezonie wyścigowym 2011. Obecnie wszystkie ciężarowe opony wyścigowe Goodyear są wyposażone w RFID.
Pojazdy ciężarowe rywalizują na oponach Goodyear nie tylko w wyścigach, ale również w rajdach. W styczniu br. pięć ciężarówek i dwa pojazdy serwisowe na oponach Goodyear podjęły prawdopodobnie najtrudniejsze dla każdego pojazdu wyzwanie, jakim jest udział w legendarnym rajdzie Dakar. Aż trzy z pięciu ciężarówek rajdowych dotarły do mety, pokonując 9200 kilometrów po bezdrożach Ameryki Południowej, mierząc się m.in. z Andami i pustynią Atakama. Ciężarówki należały do dwóch holenderskich zespołów: XDakar i Team GINAF Rally Power. Auta były wyposażone w opony Goodyear ORD.
Komentarze