Trzecia generacja Iveco Daily, która wkrótce pojawi się na rynku w całej Europie, zachowała klasyczną konstrukcję podwozia z poprzedniego modelu, ale kryje w sobie wiele nowych rozwiązań. Pojazd jest produkowany w zakładach Iveco we Włoszech i Hiszpanii.
Zmiany wprowadzono zarówno w wersji kabinowej, jak i w furgonie, ale firma skupiła się przede wszystkim na tej drugiej wersji, w której poprawiono wszystkie parametry dotyczące właściwości jezdnych i ładowności. Zoptymalizowano pojemność przestrzeni ładunkowej oraz ułatwiono dostęp do niej.
Pojemność furgonu wzrosła dzięki modyfikacjom proporcji między rozstawem osi, długością całkowitą i długością podłogi w części ładunkowej. Modyfikacje te umożliwiły skonstruowanie nowych odmian o kubaturze 18 i 20 m3 oraz odmiany 11 m3.
Dzięki nowym rozwiązaniom konstrukcyjnym, w tym zwiększonemu rozstawowi osi i skróconemu tylnemu zwisowi, nowe Daily charakteryzuje się lepszymi właściwościami jezdnymi bez uszczerbku dla zwrotności. Wszystkie wersje o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony mają nowe przednie zawieszenie, zapewniające panowanie nad pojazdem oraz zwiększony komfort jazdy nawet przy maksymalnym obciążeniu. Do wersji z pojedynczymi kołami na osi napędzanej zaprojektowano nowe tylne zawieszenie, które pozwoliło obniżyć wysokość podłogi w części ładunkowej o około 55 milimetrów, co ułatwia załadunek i rozładunek towaru.
Trzeciej generacji Daily udało się zredukować zużycie paliwa o ponad 5 proc. w porównaniu z poprzednim modelem. Poprawił się także komfort użytkowania. W kabinie jest wygodniej i ciszej, a pozycja za kierownicą daje wrażenie prowadzenia samochodu osobowego o znakomitych osiągach.
Uzupełnieniem oferty Nowego Daily będą mikrobusy opracowane pod kątem potrzeb przedsiębiorstw obsługujących zarówno zbiorowy transport pasażerski w miastach, jak i szybkie przewozy osób między miastami.
Nowe Daily będzie dostępne u dealerów Iveco od czerwca.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
94.254.140.*, 15 kwietnia 2014, 7:29 0 0
Iveco powinno w pakiecie dawać komputer do diagnostyki i kilometr przewodu elektrycznego o prawidłowej grubości
Odpowiedz
83.238.75.*, 20 maja 2014, 14:58 0 0
"Twarz" ma chuba na licencji KIA (Sportage)...
Odpowiedz