Solaris będzie oferował pojazdy z elektrycznym napędem hybrydowym BAE Systems. Polska firma jest trzecim producentem w Europie, który współpracuje z BAE Systems. Flota autobusów wyposażona w seryjny napęd hybrydowy BAE Systems przekracza obecnie 6 000 pojazdów, operując w takich miastach jak Londyn, Paryż, Boston, Seattle i Hong Kong.
„Wraz z Solarisem, jednym z wiodących producentów autobusów w Europie, jesteśmy gotowi poszerzyć naszą europejską bazę klientów”, powiedział Steve Trichka, wiceprezes i dyrektor generalny Power and Propulsion Solutions w BAE Systems. „Nasz elektryczny układ napędowy będzie teraz oferowany za pośrednictwem siedmiu producentów autobusów na całym świecie – czterech w Ameryce Północnej i trzech w Europie, włączając Solarisa”.
Metropolie używają technologii hybrydowo-elektrycznych i elektrycznych, aby obniżyć poziom szkodliwych substancji i hałasu. Seryjny elektryczny układ napędowy BAE Systems przyciąga operatorów autobusów ze względu na możliwość ograniczenia pracy na biegu jałowym na przystankach przy użyciu technologii stop/start. Dodatkowe źródło zasilania (Accessory Power System) produkcji BAE Systems dostarcza niezbędną energię elektryczną, której będzie potrzebował autobus podczas postoju na przystanku, aby utrzymać działanie wszystkich urządzeń, takich jak wspomaganie kierownicy, sprężanie powietrza, klimatyzacja i ogrzewanie.
Prawie 40 procent czasu pracy autobusu zajmuje zabieranie pasażerów, a funkcja stop/start opracowana przez BAE Systems pozwala na wyłączenie silnika autobusu podczas postojów, oszczędzając paliwo i redukując emisję spalin. Każdego roku autobusy miejskie napędzane przez elektryczne systemy BAE Systems przewożą ponad miliard pasażerów, oszczędzając przy tym trzynaście milionów galonów (prawie 50 milionów litrów) paliwa i zapobiegając uwolnieniu do atmosfery ponad 150 tysięcy ton CO2.
Komentarze