Kolejne polskie miasto testuje elektryczną śmieciarkę. To nowy model znanego producenta.

18 czerwca 2024, 12:43

Elektryczne pojazdy komunalne to nowoczesne rozwiązanie mające na celu zmniejszenia lokalnych emisji spalin w miastach. Kolejne polskie miasto zdecydowało się na taki ruch, a do testów uzyskali jeden z nowszych modeli ciężarówki.

mercedes-eactros-elektryczna-smieciarka

Mercedes eActros z zabudową śmieciarki trafia na testy

Elektryczny Mercedes-Benz eActros z zupełnie nową zabudową komunalną trafia w ręce firmy od lat współpracującej z niemiecką marką, czyli do Alvater Piła, należącej do grupy Eneris. Przedstawiciele motywują decyzję o testach poszukiwaniem odpowiedniego modelu, który spisze się na własnych trasach i we własnych warunkach.

– Od roku testujemy różne pojazdy z napędem elektrycznym, bo w tym wypadku chcemy również wybrać najlepszy model: teraz przyszedł czas na eActrosa 300, który popracuje u nas w ramach testu przez miesiąc. Chcemy dobrze nauczyć się obsługi tego samochodu, nie kierować się opiniami, tylko własnym doświadczeniem, na własnych trasach i z własnymi pracownikami. Po tym czasie powinniśmy uzyskać rzetelne odpowiedzi na wiele kluczowych pytań i choć zadania będą wymagające, to jesteśmy dobrej myśli – mówi Robert Kołodziejski, dyrektor ds. logistyki i eksploatacji w Eneris

Elektryczną śmieciarką w Pile będą jeździć dwie załogi złożone z kierowcy i ładowacza. Aby wykorzystać pełen potencjał pojazdu, pracownikom firmy przygotowano specjalne szkolenie z profesjonalnym trenerem Mercedes-Benz TruckTraining. Omawiano tam między innymi obsługę trybu jazdy One Pedal Drive i wykorzystywania rekuperacji oraz MirrorCam, czyli zestawu kamer zastępującego konwencjonalne lusterka.

Co ważne, Mercedes ma pracować w dokładnie ten sam sposób, co jego spalinowy odpowiednik. Oznacza to, że obciążenie, dystans, liczba pojemników i ładunek zmieni się tylko w zależności od zróżnicowania trasy. Ciężarówka musi pracować przez 7,5 godziny – tyle ile trwa zmiana – bez konieczności ładowania.

– Uważamy, że tylko w ten sposób uzyskamy miarodajne informacje, dlatego praca będzie się odbywała na normalnych, zróżnicowanych trasach: zarówno w mieście, jak i na terenach podmiejskich – wyjaśnia Paweł Bardziński, Dyrektor Działu Logistyki Altvater Piła

Pojazd będzie ładowany wyłącznie w nocy, a w tym celu Daimler Truck Polska dostarcza mobilną ładowarkę. Na pokładzie Mercedesa znajdują się trzy moduły akumulatorów o łącznej pojemności 336 kW. Należy też pamiętać, że na zasięg (szczególnie kluczowy parametr w tym wypadku) wpływa nie tylko sama jazda, ale też aparatura śmieciarki.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!