Jestem z miasta…

, 16 października 2015, 10:11

Ciężarówki średniej ładowności Iveco Eurocargo są już na rynku od niespełna ćwierć wieku. W tym czasie pojazdy te zdobyły ogromną popularność prawie na całym świecie, sprzedając się w liczbie ponad pół miliona egzemplarzy. Teraz do użytkowników trafi czwarta generacja tych pracowitych ciężarówek.

Na miejsce prezentacji nowej gamy Eurocargo firma Iveco wybrała swoją fabrykę w Bresci, będącą rodzinnym domem nie tylko dla tego typoszeregu, ale również dla części pojazdów pożarniczych i militarnych marki Iveco. To w tym zakładzie w latach 1937-1975 wytwarzano lekkie ciężarówki marki OM (Officina Meccanica). Dokładnie 40 lat temu marka OM weszła w skład międzynarodowego koncernu Iveco.

Nowa generacja Eurocargo ma za zadanie zastąpić model produkowany od 2008 roku. Trzeba przy tym przyznać, że opracowana przez firmę Bertone stylistyka kabiny nadal prezentuje się nowocześnie. Iveco postanowiło jednak wizualnie zunifikować rodzinę i zaproponowało całkowicie nowy wystrój ściany przedniej Eurocargo. Ostre ukośne linie nadały jej zdecydowany i nieco zawadiacki charakter.

W nowym zderzaku znajdziemy powiększone stopnie ułatwiające dostęp do szyby przedniej, skrzyneczkę radaru systemu AEBS oraz nowe reflektory z dziennymi lampami LED w standardzie. Ksenonowe źródła światła znajdują się w jednej z dostępnych opcji. Dostępne są trzy rodzaje zderzaków, zależnie od modelu: niższy (w odmianach lżejszych z jednym stopniem wejściowym) i wyższy (z dwoma stopniami). W wersji 4×4 oraz pojazdach specjalistycznych montowane są dotychczasowe zderzaki tłoczone z blachy stalowej).

Aby ograniczyć opory powietrza zastąpiono zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną (dostępną teraz jako opcja) barwionym paskiem wtopionym w szybę przednią. Boczne deflektory zapewniają utrzymanie klamek drzwi w czystości.

Wejdźmy zatem do wnętrza. Wiele osób może być zaskoczone jakością użytych do jej wykończenia materiałów. Podobnie jak w najnowszym Daily są one naprawdę solidne i przyjemne w dotyku. W kole kierownicy znajdziemy m.in. sterowanie radiem i telefonem. Ergonomiczne umieszczono również sterowanie klimatyzacją i oświetleniem. Po prawej stronie fotela kierowcy znajduje się uchwyt na dwie butelki, podręczne półeczki oraz gniazdo 12V oraz sprężonego powietrza (opcja).

W odmianach z pojedynczym fotelem pasażera na środku montowana jest konsola kryjąca w sobie 20-litrowy schowek mieszczący laptop lub tablet. Otwierając jego pokrywę tworzymy duży i praktyczny stolik do pracy. Pod nim znajdziemy dwa gniazda USB, z tyłu zaś umieszczono lampkę LED na elastycznym ramieniu. Na tylnej ścianie kabiny zamontowano spore kieszenie na dokumenty oraz pałąk z czterema przesuwanymi wieszakami. Nowe są także fotele wykończone dwoma rodzajami tkaniny. Fotel kierowcy rzecz jasna może być wyposażony w pneumatyczne zawieszenie…

Cały artykuł przeczytacie w TRAILER Magazine 10/2015

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!