Rok temu wybrani klienci z Portugalii rozpoczęli testy elektrycznych ciężarówek FUSO Canter E-CELL. W trakcie zorganizowanego w Lizbonie spotkania wicepremier Portugalii Paulo Portas, reprezentaci rządu, klienci oraz przedstawiciele Mitsubishi Fuso Truck Europe i Daimler Trucks pozytywnie ocenili codzienną wydajność tego modelu.
„Elektryczny FUSO Canter podkreśla nasze zaangażowanie w przyszłościowe myślenie i opracowywanie zrównoważonych, solidnych rozwiązań transportowych z korzyścią dla naszych klientów oraz dla całego społeczeństwa. Przeprowadzone testy dowiodły, że jesteśmy na właściwej drodze. Klienci ocenili Cantera E-CELL jako wydajną i niezawodną koncepcję, w pełni spełniającą potrzeby miejskiego transportu dostawczego” – powiedział Marc Llistosella, Prezes i Dyrektor Genrealny Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) oraz szef azjatyckiego oddziału Daimler Trucks.
Pierwsze wnioski z testów ośmiu pojazdów wskazują, że ich możliwości okazały się wystarczające do codziennego użytku – transportu towarów na niewielkich dystansach, w obrębie miasta. Ciężarówki osiągały zasięg ponad 100 km, przekraczając tym samym przeciętny dzienny przebieg wielu ciężarówek dystrybucyjnych użytkowanych na krótkich odcinkach. Ładowność FUSO Canter E-CELL wynosi 2 tony. Wstępne analizy wykazały, że jego eksploatacja przyniesie znaczne oszczędności. Przejechanie 10 000 km jest tu o około 1000 euro tańsze niż w przypadku konwencjonalnej ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym.
Służby komunalne w Lizbonie wykorzystały Cantera E-CELL do prac ogrodniczych i porządkowych, w Porto pojazd służył do zbierania odpadów nadających się do recyklingu, a w miejscowościach Sintra, Abrantes i Cascais – do utrzymywania terenów zielonych. Firma Transporta używała Cantera do realizacji usług dystrybucyjnych na krótkich dystansach, zaś dostawca energii REN – w celach transportowych, na potrzeby magazynów gazu w miastach Sines i Pombal. Kolejny egzemplarz pomagał narodowemu dostawcy usług pocztowych, firmie CTT, w przewożeniu towarów między centrami dystrubucji w Lizbonie i Coimbrze.
Ciężarówki FUSO Canter E-CELL zostały wyprodukowane w fabryce w Tramagal, zlokalizowanej w odległości około 150 km na północ od Lizbony. Zakład zajmuje powierzchnię 39,9 tys. m kw. i zatrudnia ponad 300 osób. Wytwarzane tu FUSO Cantery w 95% trafiają na eksport – sprzedawane są na około 30 europejskich rynkach, a także w Izraelu, Maroko i w Turcji. Od 2012 r. pracownicy fabryki w Tramagal produkują także hybrydową wersję ciężarówki: FUSO Canter Eco Hybrid.
Komentarze