Polski ciągnik zabudowany na polskiej transmisji

21 marca 2016, 14:06

Podczas targów AGROTECH w Kielcach, URSUS zaprezentował ciągnik C-3150V POWER, zabudowany na polskiej transmisji VIGUS. Powstała ona w wyniku starań centrum badawczo-rozwojowego URSUS R&D, inżynierów z Politechniki Lubelskiej i Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie.

Projekt, w którym siły połączyli naukowcy i technolodzy, uzyskał 11,3 mln złotych dofinansowania z NCBiR, a jego całkowita wartość wynosi 28,2 mln złotych.

ursus

– Transmisja jest jednym z najważniejszych elementów ciągnika, który od teraz będziemy produkować w naszych zakładach. VIGUS powstał dzięki zaangażowaniu rodzimej kadry technicznej Ursus R&D oraz jednostek naukowo-badawczych. To jest w 100% polski produkt, z którego możemy być dumni – powiedział Karol Zarajczyk, Prezes Zarządu URSUS S.A.

Transmisja VIGUS, na bazie której powstał ciągnik, została stworzona w ramach projektu „Rozwój innowacyjnej, uniwersalnej konstrukcji układów przeniesienia mocy do ciągników rolniczych”, zgodnie z umową o dofinansowanie podpisaną z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, w związku z konkursem „Projekty B+R przedsiębiorstw”. Założenia projektu dotyczyły prac nad rozwojem oraz wytworzeniem transmisji do ciągników w przedziale mocy od 100 do 160 KM.

Nowy ciągnik posiada zsynchronizowaną skrzynię biegów 32×32 z systemami powershift (gwarantuje płynną obsługę oraz optymalne wykorzystanie mocy) oraz powershuttle (umożliwia szybką zmianę kierunku jazdy bez użycia sprzęgła). Ursus chce montować transmisje VIGUS seryjnie do swoich ciągników, a także włączyć je do oferty jako oddzielny produkt i sprzedawać producentom ciągników w kraju i za granicą.

URSUS C-3150V POWER

Debiutujący model ciągnika C-3150V POWER z transmisją VIGUS jest napędzany czterocylindrowym silnikiem Deutz Euro IV, o mocy nominalnej 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 661 Nm, osiąganym przy 1400 obr/min. VIGUS to pierwsza polska transmisja w całości wykonana w lubelskich zakładach Ursusa. W modelu zastosowano mokre sprzęgło, wielopłytkowe, a maksymalna prędkość jazdy osiągana przez ciągnik to 50 km/h. Układ hydrauliczny został wyposażony w pompę o maksymalnym wydatku 100 l/min. Z kolei maksymalny udźwig tylnego TUZ wynosi 7000 kg.

Kabina modelu C-3150V POWER jest 6-słupkowa, z uchylnym oknem w dachu. Klient otrzyma w wyposażeniu standardowym klimatyzację i ogrzewanie. W opcji zaś Spółka proponuje instalację sterowania hamulców hydraulicznych przyczep oraz światła mijania i drogowe LED.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Krakus, 22 marca 2016, 17:58 0 0

Nazwisko "Zarajczyk" - jakoś mi się kojarzy z PZPR...

Odpowiedz