System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach połączony z telematyką

, 25 marca 2016, 15:31

System ContiPressureCheck będzie oferowany przez LOSTnFOUND jako zintegrowane rozwiązanie telematyczne. Dzięki bezpośredniemu połączeniu sieciowemu systemów, dane o ciśnieniu w oponach będą wyświetlane na urządzeniach mobilnych kierowców, niezależnie od lokalizacji.

System ContiPressureCheck zapewnia pomiar ciśnienia i temperatury w oponach w czasie rzeczywistym, eliminuje ryzyko przestojów spowodowanych awarią opon, a także obniża koszty funkcjonowania flot.

LOSTnFOUND integrates ContiPressureCheck data into own application_EN

W ramach współpracy pomiędzy firmami, dane ciśnienia i temperatury opon zbierane są w czasie rzeczywistym przez ContiPressureCheck, a następnie są umieszczane na interfejsie użytkownika LOSTnFOUND. Dzięki połączeniu sieciowemu systemów telematycznych, mierzone wartości mogą być odbierane na urządzeniach mobilnych.

Hartwig Kuehn– Integracja danych ContiPressureCheck w systemie telematyki LOSTnFOUND pozwala nam na obserwację poziomu ciśnienia w oponach podłączonych do systemu. To z kolei sprawia, że kontrola ciśnienia w oponach staje się jeszcze bardziej czytelna i przejrzysta dla kierowców i menedżerów flot, co upraszcza także proces monitoringu technicznego opon. Jeśli zmierzona wartość różni się od wartości ustalonej, system natychmiast wysyła ostrzeżenie za pośrednictwem poczty e-mail lub wiadomości tekstowej. Dzięki temu, możliwe jest natychmiastowe podjęcie działań. To pozwala uniknąć dodatków kosztów oraz czasochłonnych napraw – wyjaśnia Hartwig Kühn, manager ContiPressureCheck Continental w Hanowerze.

LOSTnFOUND oferuje zintegrowane rozwiązanie telematyczne „ConnectedTyre”, a dzięki zainstalowaniu ContiPressureCheck dostarcza swoim klientom wydajne rozwiązanie, które optymalizuje zużycie paliwa i żywotność opony, a tym samym zmniejsza koszty eksploatacji floty.

– W testach na naszym torze próbnym dowiedliśmy, że obniżenie ciśnienia w oponie zaledwie o 2 bary od zalecanego wystarczy, by zużycie paliwa na 100 kilometrów wzrosło o 0,7 litra. Co więcej, według naszych obserwacji, znaczna część samochodów ciężarowych porusza się dziś na oponach, w których ciśnienie jest za niskie średnio o 12%– podsumował Hartwig Kühn.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!