Ten przewoźnik stawia na Renault

, 18 kwietnia 2016, 15:48

29 marca, w Volvo Group Truck Center Świdnik firma PHU DUDI odebrała cztery ciągniki siodłowe Renault Trucks T460. Uzupełniły one dotychczasową flotę pojazdów ciężarowych: 12 Renault Trucks T460 i dwa D 2,1 m.

PHU DUDI działa od 7 lat. Powstała w odpowiedzi na potrzeby rynku. Wcześniej jej właściciel Rafał Dudkowski zajmował się dystrybucją opakowań. Firma do niedawna specjalizowała się w przewozach pojazdami dostawczymi o dmc do 3,5 t. Były to ekspresowe dostawy na terenie całej Unii Europejskiej.

W maju 2015 r. do „busów” dołączyły pojazdy ciężarowe. Obecnie firma dysponuje 40 samochodami dostawczymi, dwoma ciężarówkami Renault Trucks serii D 2,1 m, wszystkie z zabudową plandekową, oraz 16 ciągnikami siodłowymi Renault Trucks serii T.

– Rozbudowaliśmy spedycję i rozszerzyliśmy zakres swoich usług, dzięki temu możemy kompleksowo obsługiwać naszych klientów. Oferujemy transport drobnicowy, częściowy i całopojazdowy, co daje nam przewagę na rynku – podkreśla Rafał Dudkowski.

PHU DUDI to jedna z pierwszych firm w Polsce, która zdecydowała się na zakup pojazdów serii D.

– Są klienci, którzy potrzebują właśnie takich aut. To pojazdy dość specjalistyczne. Ładownia ma 3 m wysokości, czyli tyle samo, co „mega”, jednak nie zawsze potrzeba aż takiej przestrzeni jak w naczepie. Nasze „solówki” mogą przewozić wysokie maszyny czy okna. Obsługujemy nimi trasy długodystansowe – mówi Tomasz Bogut, kierownik transportu w PHU DUDI.

D 2,1 m dobrze sprawdzają się w transporcie długodystansowym. Jak zapewnia właściciel PHU DUDI, spalają około 18 l/100 km. To pojazdy skrojone na miarę. Aby zaoszczędzić na kilogramach, zastąpiono w nich skrzynie zautomatyzowane manualnymi, zamontowano również kompozytowe zbiorniki na paliwo. Zastosowano lekką zabudowę aluminiową i kompozytową kabinę sypialną. Masa własna pojazdów to 6,4 t.

– Tutaj najważniejsze było dostosowanie pojazdu do zadań. Trzeba było go przygotować do pracy na trasach międzynarodowych. Musieliśmy dołożyć kabinę sypialną, ogrzewanie postojowe, zamówiliśmy większe zbiorniki paliwa i dostosowaliśmy przełożenia mostu. W efekcie otrzymaliśmy pojazdy, które wypracowują podobny zysk jak zestawy z naczepami – podkreśla Tomasz Bogut.

Już prawie rok firma eksploatuje również ciągniki siodłowe T460. Na początku zakupiono cztery sztuki. Ponieważ zdały egzamin celująco, sukcesywnie dołączały do nich kolejne.

– Rozpoczynając z nami współpracę, firma PHU DUDI nie była jeszcze znana na rynku przewozów pojazdami ciężarowymi. To był całkowicie nowy klient. W tej sytuacji świetnie sprawdziła się nasza oferta najmowa. To był balans między ceną a wyposażeniem pojazdu, co bardzo dobrze odpowiadało potrzebom tej firmy – mówi Paweł Wojciechowski, reprezentant handlowy Renault Trucks. – Kabiny sypialne serii T już w standardzie mają wszystko, co niezbędne: jest tam klimatyzacja, ogrzewanie, lodówka, zestaw głośnomówiący, czyli to bez czego samochody długodystansowe nie mogą się obyć w dzisiejszych czasach. Klient zaufał mi i myślę, że jest zadowolony ze swojej decyzji. Świadczy o tym chociażby kolejna dostawa naszych pojazdów do tej firmy.

– Jesteśmy naprawdę zadowoleni. Średnio nasze pojazdy zużywają ok. 30 l/100 km. To bardzo dobry wynik. Nie odstaje od konkurencji. Najczęściej jeździmy do Hiszpanii i do Włoch. To są górzyste tereny. Nasze samochody nieźle dostają w kość, ale nie mają problemów. Świetnie dają sobie radę.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!