Tegoroczne nowości firmy DAF to m.in. model LF 2016, trzyosiowe wersje modelu CF z silnikiem PACCAR PX-7 oraz wersje niskopodłogowe CF i XF z siodłem znajdującym się na wysokości zaledwie 91 centymetrów. Propozycje te wpisują się w założenia filozofii DAF Transport Efficiency.
Nowy LF
W ramach filozofii DAF Transport Efficiency firma DAF wprowadza szeroką gamę ulepszeń do popularnych pojazdów do transportu dystrybucyjnego z serii LF. Udoskonalenia 4,5-litrowego silnika PACCAR PX-5 obniżają zużycie paliwa o dodatkowe 5%, natomiast 6,7-litrowy silnik PACCAR PX-7 jest teraz dostępny również ze zautomatyzowaną 12-biegową skrzynią biegów AS Tronic.
Udoskonalenia modelu DAF LF obejmują również nowe spoilery kabiny, zapewniające obniżenie zużycia paliwa nawet o 4%. Rozstawy osi wynoszą obecnie nawet 6,90 metra i umożliwiają transport ładunków o długości maksymalnej 9,00 metrów, co oznacza również znaczny wzrost objętości przewożonego ładunku. Nowe, większe rozstawy osi umożliwiają zamówienie zbiorników paliwa o pojemności nawet 1240 litrów, co jest zupełnie wyjątkowym wynikiem w tej klasie. Oznacza to znacznie większy zasięg operacyjny pojazdu i przekłada się na korzyści finansowe, ponieważ paliwo można tankować w miejscach, gdzie ceny są najniższe.
Wyposażeniem opcjonalnym są nowe tylne światła LED charakteryzujące się wyjątkowo długim okresem eksploatacji i przygotowanie pod kompaktowy generator Frigoblock w przypadku silnika PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 litra. Wyświetlacz centralny na desce rozdzielczej nie tylko pomaga kierowcy utrzymać możliwie jak najniższy poziom zużycia paliwa, ale wyświetla obecnie również informacje dotyczące tachografu, liczby godzin jazdy, zaplanowanych przeglądów serwisowych i zabudowy.
Innym przykładem realizacji filozofii DAF Transport Efficiency są modele Silent, opracowane specjalnie z myślą o transporcie dystrybucyjnym na obszarach miejskich, w godzinach wieczornych lub nocnych.
Po naciśnięciu przycisku „Silent” kierowca uaktywnia „tryb cichy”, w ramach którego oprogramowanie silnika przełącza się na program ograniczający moment obrotowy i prędkość obrotową silnika, a także umożliwiający przełączanie biegów przy niższych prędkościach obrotowych silnika. W rezultacie poziom hałasu generowany przez model LF Silent nie przekracza 72 dB (A), co oznacza, że spełnia on wymogi certyfikacji jako „Quiet Truck”.
7,5-tonowy model DAF LF Silent jest wyposażony w silnik PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 litra i mocy od 112 kW/152 KM do 135 kW/184 KM. Firmy transportowe wymagające jeszcze większej ładowności lub przestrzeni ładunkowej mogą wybrać wersję DAF CF Silent, wyposażoną w 10,8-litrowy silnik PACCAR MX-11 o mocy od 210 kW/286 KM do nawet 320 kW/435 KM. Natomiast wersja XF Silent jest dostępna jedynie z oszczędnym silnikiem MX-11 o mocy 320 kW/435 KM.
Trzyosiowy model DAF CF
Oferta pojazdów z serii CF z silnikiem PACCAR PX-7 została rozszerzona i obejmuje teraz także nowy model z osią wleczoną o nośności 7,5 t z ogumieniem montowanym pojedynczo, umieszczoną za 13-o tonową tylną osią napędową. Pozwala to na zwiększenie ładowności netto do prawie 19 ton i dopuszczalnej masy całkowitej zestawu do 32 t. Dostępne są również wersje do ciężkich zastosowań wyposażone w oś wleczoną z ogumieniem bliźniaczym. Nowe wersje z tylną osią wleczoną spisują się doskonale w wymagających zastosowaniach, takich jak regionalna i miejska dystrybucja produktów spożywczych, materiałów budowlanych, produktów chłodzonych i żywego inwentarza.
Pojazdy z serii CF z silnikiem PACCAR PX-7 są również oferowane w wersji z kierowaną osią wleczoną (7,5 t), aby zapewnić większą ładowność połączoną z maksymalną zwrotnością.
Zgodnie z filozofią DAF Transport Efficiency firma DAF rozszerzyła gamę swoich modeli o nowe ciągniki niskopodłogowe, w których siodło znajduje się na wysokości zaledwie 91 centymetrów. Daje to możliwość dalszego zwiększenia zysku z kilometra dzięki możliwości transportu ładunków o objętości ponad 100 m3 bez przekraczania maksymalnych dopuszczalnych wymiarów.
Komentarze