Wkrótce po swoim debiucie, hybrydowy pojazd ciężarowy Scania został wyróżniony nagrodą Green Truck Future Innovation 2016, przyznawaną przez magazyn „VerkehrsRundschau”.
18-tonowy pojazd, dzięki hybrydowemu układowi napędowemu, może pokonać odległość do 2 km wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego. Taki tryb jazdy jest najbardziej przydatny zwłaszcza podczas nocnych dostaw oraz w miejscach, gdzie duże znaczenie ma ograniczenie poziomu hałasu i emisji spalin, np. w halach magazynowych lub na podziemnych parkingach. Poziom hałasu emitowany przez auto podczas jazdy na silniku elektrycznym wynosi 72 dB(A).
Silnik elektryczny o mocy 130 kW (174 KM), osiągający maksymalny moment obrotowy 1050 Nm, znajduje się pomiędzy silnikiem wysokoprężnym, a zautomatyzowaną skrzynką biegów Scania. Użyteczna pojemność akumulatorów dochodzi do 1,2 kWh, co pozytywnie wpływa na zasięg pojazdu oraz żywotność baterii. Drugi z silników tworzących układ napędowy o modułowej konstrukcji, to 9-litrowy silnik Scania zgodny z Euro 6, który może być napędzany 100-procentowym biodieslem, np. FAME lub HVO. W wypadku drugiego z wymienionych paliw emisja CO2 może zostać ograniczona nawet o 92 proc.
Komentarze