Sprinter z mocniejszymi silnikami i większą ładownością

, 23 maja 2016, 15:38

Nowy wariant Sprintera w jest dostępny w wyższej klasie wagowej i z mocniejszymi silnikami. Jego dopuszczalna masa całkowita wzrosła o pół tony, do 5,5 t. Ładowność sięga 3,41 t.

Gama modelowa Sprintera obejmuje teraz odmiany o dopuszczalnej masie całkowitej od 3 do 5,5 t. Według Norberta Kunza, odpowiadającego za ofertę Sprintera, nowy 5,5-tonowy wariant powstał w odpowiedzi na życzenia klientów.

– „Nabywcy działający w branżach, w których liczy się waga przewożonego towaru, często zgłaszali zapotrzebowanie na wersję o wyższej ładowności. Dotyczy to na przykład sektora budowlanego albo usług komunalnych. Większa ładowność nie do przecenienia jest również w transporcie pasażerskim. Teraz możemy od ręki zaproponować właściwe rozwiązanie wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma korzystny stosunek masy własnej do ładowności. Równocześnie Sprinter pozostaje bardzo zwartym, zwinnym samochodem. Oferuje dobrą dynamikę i poczucie, jakby prowadziło się auto osobowe – co dotyczy również wersji o masie całkowitej 5,5 t. To ważne na przykład w ruchu miejskim – proszę uwzględnić choćby niskie wjazdy, wąskie pasy czy ograniczoną przestrzeń parkingową. Nie ulega wątpliwości, że w swojej klasie ten Sprinter jest nie do pobicia, jeśli chodzi o codzienną praktyczność” – mówi Kunz.

Łatwiejsze zabudowy

Nowy Sprinter wagi ciężkiej jest adresowany również do producentów specjalistycznych zabudów. Jak dotąd przy produkcji pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita po zabudowie przekraczała 5 ton (np. ambulansów, pojazdów straży pożarnej i innych aut specjalistycznych) wymagane były dodatkowe dokumenty – zezwolenia wystawiane przez Mercedes-Benz zwiększające DMC do 5,5 tony. Dzięki wprowadzeniu fabrycznego, 5,5-tonowego wariantu takie procedury stały się już zbędne.

Nowe silniki

Latem 2016 roku pojawią się też dwie nowe wersje silnikowe Sprintera., a podstawowe jednostki napędowe stały się bardziej dynamiczne.

Bazową rolę pełni teraz 4-cylindrowy silnik OM 651 o pojemności 2,15 l i mocy 84 kW (114 KM) i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego – co w porównaniu z poprzednikiem oznacza około 20-proc. wzrost zarówno mocy, jak i momentu obrotowego.

Mocniejszy wariant również przewyższa swojego poprzednika – moc 105 kW (143 KM) i maksymalny moment obrotowy 330 Nm to wartości o około 10% wyższe niż dotąd. Moc najmocniejszej odmiany 4-cylindrowej pozostaje niezmieniona i wynosi 120 kW (163 KM), podobnie jak parametry unikalnej w klasie 3-litrowej jednostki V6 CDI, rozwijającej moc 140 kW (190 KM) oraz 440 Nm maksymalnego momentu.

Wszystkie wersje silnikowe są zgodne z normą emisji spalin Euro 6/VI, która dla aut dostawczych w średniej klasie wagowej będzie obowiązywać od września.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

bart 81, 25 maja 2016, 22:29 0 0

Iveco w Daily wprowadza wariant wagowy 7,49t,Mercedes został w tyle...

Odpowiedz