Na początku czerwca firma Budokrusz SA odebrała dwa ciągniki siodłowe Scania 4×2 napędzane silnikami 410 KM Euro 6. Firmy wracają do współpracy po blisko 10-letniej przerwie. Jeden z pojazdów jest przeznaczony do transportu cementu w silosach, a drugi został wyposażony w osprzęt do obsługi naczep typu wywrotka.
– Ze względu na specyfikę naszej branży, w której transportujemy ładunki o dużej masie własnej, zależało nam, aby pojazdy był lekkie i ekonomiczne. Scania odpowiada na te potrzeby, dlatego zdecydowaliśmy się na odnowienie naszej współpracy – komentuje Marcin Charzyński, Prezes Zarządu Budokrusz SA.
W przewozach silosami od pojazdów wymaga się niskiej masy oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa i dyspozycyjności. Ładowność auta i niskie zużycie paliwa są także istotne w transporcie wywrotką. Dlatego oba pojazdy Scania zakupione przez firmę Budokrusz S.A. posiadają lekką kabinę dzienną typu P. Ponadto zastosowano w nich skrócony rozstaw osi: 3700 mm i 3550 mm (w aucie z silosem), co dodatkowo przyczyniło się do redukcji masy.
Silniki obu aut zostały tak opracowane, aby spełnić normę Euro 6 wyłącznie za pomocą układu SCR. Bez układu EGR osprzęt jest mniej skomplikowany, a każdy z silników ma masę mniejszą o 40 kg w porównaniu z jednostkami wyposażonymi w EGR i SCR.
– Cieszymy się, że pojazdy Scania wracają do floty Budokrusz S.A. Auta zostały optymalnie dostosowane do warunków, w jakich będą wykorzystywane. Dlatego jesteśmy pewni, że doskonale sprawdzą się wykonując nawet najbardziej wymagające zadania transportowe – komentuje Piotr Stefański, Kierownik Sprzedaży Scania Polska S.A., Oddział Warszawa.
Komentarze