Autos Truck Day 2016 – relacja ze stoisk

, 20 czerwca 2016, 15:28

Podczas targów Autos Truck Day 2016 odwiedziliśmy kilkadziesiąt stoisk, by sprawdzić, co przygotowali na nich wystawcy. Goście mogli nie tylko zapoznać się z nowościami, ale także uzyskać od przedstawicieli producentów odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Oto, co zobaczyliśmy:

Dinex

Na stoisku firmy Dinex najbardziej widoczny był tłumik stosowany w Scaniach z silnikiem Euro 5, który pozwala na rozmontowanie go i wymianę samego wkładu. Ze względu na częsty problem, jakim jest zapychanie się wkładów, obniża to koszt części zamiennych o 2/3, w porównaniu z wymianą całego elementu.

Ostatnimi nowościami Dinex dla rynku aftermarketowego są rury do pojazdów z silnikami Euro 6.

Mahle

Mahle

Po przejęciu słoweńskiej firmy Letrica, znanej wcześniej pod nazwą Iskra, od początku roku w ofercie Mahle dostępne są alternatory i rozruszniki. O ile filozofia Mahle wyklucza regenerację turbosprężarek, w przypadku rozruszników jest inaczej, dlatego Mahle oferuje też części zamienne do rozruszników i alternatorów. Produkty są dostępne w opakowaniach z logo Mahle Original.

Podczas tegorocznych targów Mahle przeprowadzało także szkolenie, w trakcie którego prezentowano najczęstsze uszkodzenia silnika w obszarze tulei tłoka. Można było dokładnie obejrzeć tuleję dotkniętą procesem kawitacji, zestaw cylindrowo-tłokowy, w którym przyczyną zatarcia było dotknięcie dyszy smarującej, a także oberwanie kołnierza w wyniku błędnego montażu tulei.

FTE

fte

Na stoisku FTE prezentowana była oferta hydrauliki sprzęgłowej tej marki – pompy i wysprzęgliki. Nowością dla rynku aftermarketowego, którą firma niedawno wprowadziła do oferty jest elektrohydrauliczny siłownik sprzęgła do pojazdów marki Scania.

W ostatnim roku pojawiło się kilkadziesiąt nowych referencji do pojazdów ciężarowych. W najbliższym czasie możemy spodziewać się rozszerzenia asortymentu o nowe serwa sprzęgłowe do marek DAF i MAN.

Vanstar

vanstar

Promowaną przez Vanstar nowością były katalizatory do silników Euro 4/Euro 5, rury przewodów chłodzenia retardera i rury wydechowe i akcesoria montażowe.

Firma może pochwalić się wzrostem na rynku pierwszego montażu pojazdów ciężarowych, autobusów i maszyn budowlanych. Celem spółki jest też wzrost eksportu, między innymi do Stanów Zjednoczonych.

WABCO

wabco

WABCO promuje nową budżetową markę ProVia, adresowaną do starszych pojazdów. W asortymencie znajdziemy między innymi osuszacze powietrza, siłowniki, poduszki powietrzne.

Firma chwali się tym, że 60% całej produkcji WABCO odbywa się we Wrocławiu. W kolejnej fabryce powstającej w Polsce będą wytwarzanie hamulce tarczowe. Trzecia lokalizacja WABCO w Polsce jest miejscem regeneracji produktów WABCO. Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla WABCO – sprzedaż na rynku aftermarketowym w Polsce jest zbliżona do wyników na rynku amerykańskim.

Exide

exide

Oprócz akumulatorów, firma Exide prezentowała akcesoria do diagnostyki akumulatorów: testery i prostowniki. Największe zainteresowanie wzbudzały akumulatory o zwiększonej odporności na wstrząsy. Ich stosowanie wymuszane jest przez montaż akumulatorów na tylnej osi.

Wielu odwiedzających targi pytało o okresy gwarancyjne akumulatorów. Exide przekonuje, że jako jedyny producent oferuje okres 18 miesięcy dla akumulatorów tradycyjnych i 24 miesiące dla akumulatorów AGM.

Hengst

W tym roku Hengst położył nacisk na program lojalnościowy Hengst Racing Program, który premiuje zakupy produktów tej marki w sieci Autos szansą na zdobycie wielu nagród, w tym jazdę za kierownicą Ferrari 458. Na stoisku możliwe jest zarejestrowanie się w programie.

Przedstawiciele Hengst służyli też pomocą uczestnikom targów, tłumacząc rozwiązania techniczne stosowane w produktach tej marki.

Producent pochwalił się też nagrodą Dostawca Roku grupy TEMOT, którą otrzymał w maju 2016 r. w Warszawie.

ContiTech

conti

Na stoisku ContiTech prezentowana była oferta marek ContiTech i Phoenix. Można było tam znaleźć również zestawy naprawcze do zawieszenia. Paleta produktów jest ciągle rozszerzana o nowe typoszeregi poduszek, adresowane do coraz nowszych pojazdów.

Dostępny był także najnowszy katalog części ContiTech i Phoenix – edycja 2016/2017 w wersji papierowej. Mimo dodatkowych funkcji katalogów elektronicznych, katalogi drukowane dalej są popularne wśród klientów ContiTech i Phoenix.

Głównymi wyzwaniami ContiTech jest redukcja wagi części, która ma wpływ na ładowność pojazdu. Z tego względu zwięsza się popularność tworzyw sztucznych, zwłaszcza jeśli chodzi o elementy niegumowe.

ZF

W trakcie tegorocznych targów ZF prezentował skrzynię biegów AS Tronic, do której części oferowane są w Autos. Obok prezentowany był moduł amortyzatora z miechem, posiadający regulację tłumienia. Trzecim rozwiązaniem ZF, które wyróżniało się na stoisku ZF było sprzęgło produkowane dla przekładni iShift. W pojazdach ciężarowych wraca się do sprzęgła pchanego, siłownik nie jest hydrauliczny, lecz pneumatyczny.

Najcenniejsi na stoisku ZF byli jednak przedstawiciele tej firmy. Ustawiała się do nich kolejka mechaników, którzy mogli zapytać o rozwiązania techniczne, rozwiać wątpliwości dotyczące skrzyń biegów, sprzęgieł i dostępności części.

TRW

W tym roku TRW zwracało uwagę na wprowadzony do oferty asortyment zacisków i tarcz hamulcowych, który uzupełnia ofertę układów hamulcowych TRW dla pojazdów ciężarowych. Asortyment ten szybko się poszerza, zwiększając pokrycie parku samochodowego do ponad 50% w przypadku tarcz.

SKF

skf

SKF prezentował swoją ofertę łożysk i napinaczy do pojazdów użytkowych. Bardzo istotna dla gości była możliwość dyskusji na tematy techniczne związane z częściami SKF.

Hella

hella

Przedstawiciele firmy Hella podkreślali, że obecność na targach jest dla nich szansą na bezpośredni kontakt z klientami i “wsłuchanie się w głos rynku”.

Oferta Hella ciągle rozszerza się o nowe referencje. Między innymi dzięki kontaktowi z klientami, firma może lepiej dostosować ofertę do warunków rynkowych. Spółce Hella szczególnie dobrze udaje się to ostatnio w segmencie chłodzenia.

Valeo

valeo

W samym centrum stoiska Valeo promowany był reflektor do najnowszego Renault serii T. Podkreśla on powrót Valeo do grupy dostawców oryginalnego wyposażenia głównych europejskich producentów ciężarówek. Valeo jest dostawcą reflektorów i kierunkowskazów dla nowej gamy Renault. Są one również dostępne na rynku wtórnym.

W ostatnich miesiącach do oferty marki dołączyło regenerowane sprzęgło do Mercedesa Actrosa III generacji ze zautomatyzowaną skrzynią biegów (wcześniej dostępne było rozwiązanie do skrzyń manualnych). Na rynku wtórnym rozwija się też oferta sprzęgieł Valeo do najnowszych pojazdów Euro 6.

Valeo promowało też wycieraczki marki SWF, z którymi większość pojazdów użytkowych opuszcza fabryki. Jednocześnie prezentowane były produkowane w Polsce wycieraczki Valeo Optiblade. Można było również zobaczyć inne linie produktowe, między innymi przełączniki świateł i kierunkowskazów, czy silniczki wycieraczek.

Knorr-Bremse

Knorr-Bremse to niezwykle popularna marka. Nie dziwiło więc duże zainteresowanie najnowszymi rozwiązaniami, jak iLvL, czyli inteligentny układ zawieszenia, sterowany za pomocą aplikacji iTAP, dzięki której możliwe jest podniesienie lub opuszczenie zawieszenia, powrót do wysokości jazdy lub wybór zaprogramowanej wcześniej wysokości rampy. Nowością są też bezprzewodowe czujniki ciśnienia.

BPW

bpw

W trakcie targów BPW buduje i podtrzymuje relacje z klientami. Chce też zbudować wśród klientów świadomość, że warto stosować oryginalne części zamienne i że to się opłaca – zdaniem przedstawicieli BPW, całkowity koszt posiadania części oryginalnych jest niższy, niż w przypadku tańszych zamienników.

Firma prezentowała nowe osie z piastą ECO Plus 3. Charakteryzują się one tym, że piasta jest wentylowana, mocowana do osi za pomocą nakrętki z ogranicznikiem momentu, co daje pewność dokręcenia piasty odpowiednim momentem. Ciekawostką jest też zastosowanie dwóch oddzielnych łożysk stożkowych, szeroko dostępnych na rynku i ekonomicznych w wymianie. Ponadto, BPW promowało nogi podporowe, oświetlenie, błotniki i urządzenia telematyczne.

Nissens

nissens

Nissens prezentował kilka nowych produktów. Pierwszym było sprzęgło wentylatora – nowa linia, dostępna od maja, składająca się z około 50 referencji dla najpopularniejszych pojazdów. Prezentowano też rozbudowaną linię chłodnic olejowych, dmuchawy kabinowe i sprężarki klimatyzacji.

Na stoisku można było również zobaczyć pakiet chłodnic do Volvo FH12 i pokrewnych modeli.

Każdy, kto odwiedził stoisko Nissens mógł też liczyć na zestaw gadżetów firmy.

Bosch

Stoisko Bosch, chociaż nie należało do największych, prezentowało wiele różnych części. Były wśród nich różnego rodzaju filtry, w tym filtry wodnego roztworu mocznika, stosowanego w układach Denoxtronic.

Na stoisku tak znaczącego producenta wtryskiwaczy jak Bosch nie mogło zabraknąć właśnie tych części. Firma ciągle rozwija technologie wtrysku, stosując między innymi wtryskiwacze o zwiększonym ciśnieniu (osiągające nawet 2400 bar) oraz wtryskiwacze dwustopniowe (stosowane w pojazdach Mercedes-Benz), gdzie docelowe ciśnienie powstaje we wtryskiwaczu, natomiast na szynie common rail jest ono stosunkowo niskie (około 900 bar).

Gości targów bardzo interesowały akumulatory Bosch. Powtarzały się pytania o akumulatory o zwiększonej odporności, które mogą być montowane za tylną osią pojazdu. Odpowiedzią Bosch na tę potrzebę są wzmocnione akumulatory, w których płyty akumulatora umieszczone są w poliestrowej membranie, która utrzymuje masę czynną przy płycie akumulatorowej.

Elring

Elring prezentował nowe opakowania mas uszczelniających. Firma wykorzystała tę okazję, by podnieść jakość masy, dzięki czemu jej odporność wzrosła z 280 do 300 stopni Celsjusza, a w przypadku masy High Temperature wynosi ona aż 315 stopni.

Na telewizorze odtwarzane były filmy instruktażowe promujące portal Akademia Elring, zawierający wskazówki dla mechaników.

SAF Holland

saf

Firma SAF Holland prezentowała części zamienne do osi oraz siodła i czopy królewskie. Jej przedstawiciele przekonywali odwiedzających targi, że markowe produkty wyróżniają się lepszą trwałością, niż tańsze zamienniki. Przykładem mogą być wewnętrzne testy SAF Holland, które są bardziej surowe, niż normy danego wyrobu.

Exmot

exmot

Exmot prezentował na targach filtru oleju i paliwa oraz nowy wygląd i budowę filtrów. Firma udoskonala stosowane przez siebie materiały – ofertę uzupełniły materiały niepalne.

Goście z zadowoleniem przyjmowali fakt, że mają do czynienia z polskimi produktami.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Paweł, 27 lipca 2016, 10:47 0 0

Dzięki za bogatą relację! Świetna organizacja wydarzenia i ciekawe spotkania z fachowcami. Większość z nich zna się na rzeczy, szczególnie Mahle. Dobre porady, które na pewno przydadzą się na przyszłość. Warto bywać na takich imprezach!

Odpowiedz