Ciągnik siodłowy do najcięższych ładunków

, 22 sierpnia 2016, 15:46

Największy pojazd ciężarowy Scania w Australii został dostarczony firmie Qube Bulk. Ciągnik siodłowy R730 V8 10×8 stworzono na bazie modelu 8×8 poprzez dodanie osi wleczonej. Nowy pojazd Scania wzbogaci flotę poczwórnych pociągów drogowych (ang. Quad Road Train) pracujących w pustynnym regionie Pilbara.

Qube Bulk to wiodący australijski dostawca surowców z kopalń na rynek.To największe pojazdy, jakie mogą poruszać się po australijskich drogach. Zestaw czterech naczep z ciągnikiem Scania będzie mógł osiągać masę 220 ton.

Scania R730 10x8 - Qube Bulk Port, Hedland
Scania R730 10×8 – Qube Bulk Port, Hedland

Obecnie australijskie przepisy pozwalają na to, aby masa całkowita poczwórnych pociągów drogowych wynosiła 175 t. W szczególnych wypadkach, dopuszczonych do ruchu na mocy zgodności z wymogami Performance-Based Standards (PBS), dopuszczalna masa całkowita może być zwiększona do 200 t.

– Zamówiliśmy ten pojazd z myślą o przyszłym zwiększeniu ładowności. Przewidujemy, że wkrótce będziemy w stanie użytkować zestawy o masie 220 t – komentuje Todd Emmert, dyrektor Qube Bulk.

Nowy pojazd ciężarowy jest przeznaczony do przewożenia rudy żelaza z kopalń do terminalu przeładunkowego w Port Hedland na wybrzeżu Australii Zachodniej. Będzie w ruchu 6 i pół dnia w tygodniu. Przeciętna trasa z kopalni do portu ma długość około 450 km. A zatem w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji największe auto Scania w Australii pokona ponad milion kilometrów! Zdaniem przedstawicieli Qube Bulk nowy ciągnik przyczyni się do wzrostu wydajności i efektywności prowadzonego biznesu.

– Będziemy mogli zapewnić naszym klientom lepszą obsługę. Wzrost wydajności ma dla nich kluczowe znaczenie, my dodatkowo dbamy też o wysoki poziom bezpieczeństwa – dodaje Todd.

Scania R730 10x8 - Qube Bulk Port, Hedland
Scania R730 10×8 – Qube Bulk Port, Hedland

Scania 10×8 – podstawowe informacje

Rozstaw osi ciągnika Scania CA8x8EHZ wynosi 4700 mm. Auto jest też wyposażone w tylny wózek o rozstawie 1450 mm. Dzięki zwolnicom w piastach kół tylnych osi napędzanych, przełożenie wynosi 4.27:1 i zapewnia doskonałą trakcję. Z tyłu dodano oś wleczoną. Elektronicznie sterowane hamulce bębnowe przy wszystkich kołach są wyposażone w ABS/EBS. W zawieszeniu użyto resory wielopiórowe. Przeznaczone do ciężkich zastosowań siodło Jost DR38C-1 ma zdolność obciążenia sprzęgu siodłowego (współczynnik D) 260 kN.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!