Uniwersalna naczepa Kögel na IAA 2016

, 23 września 2016, 16:09

Na targach pojazdów użytkowych IAA 2016 firma Kögel wystawia naczepę Cargo Coil Rail z nadwoziem FlexiUse i wyposażeniem RoRo. Naczepa, oprócz przewozu szpul i rol taśmy ciętej, umożliwia również uniwersalne stosowanie na drogach, kolei i statkach. Nadwozie FlexiUse można dostosowywać do najróżniejszych zadań transportowych dzięki dużemu zakresowi regulacji.

Dodatkową zaletą tych naczep o nadwoziu bez burt jest ich podwójna kodyfikacja kolejowa. Dzięki temu naczepa ta służy nie tylko do realizacji szerszego spektrum zadań transportowych, lecz także pozwala na uzyskanie znacznych oszczędności finansowych i czasu ze względu na łatwość stosowania w różnych typach transportu szynowego.

Koegel_Cargo_Coil_Rail_FelxiUse_RoRo_2

Naczepa Kögel Cargo Coil Rail posiada bardzo stabilną ramę stalową o lekkiej konstrukcji w formie wnęki na szpule oraz szyją ramy o wysokości 120 mm. Połączone z ramą krawędzie chwytaków, wykonane z włókna aramidowego zabezpieczenie plandeki przed chwytakami oraz specjalne osie w wersji Rail czynią modele Cargo Coil Rail przydatnymi do załadunku kolejowego. Ponadto naczepa ta może być elastycznie ładowana na powszechnie stosowane wagony kieszeniowe. We wgłębieniu na szpule o standardowej długości 7200 mm można przewozić szpule i role taśmy ciętej o średnicy od 900 do 2100 mm i maksymalnym obciążeniu odcinkowym wynoszącym 30 ton. W ten sposób masa całkowita pociągu wynosi maksymalnie 45 ton i możliwy jest transport z dodatkowym pozwoleniem.

W celu zabezpieczenia ładunku dostępne są w wersji standardowej dwie pary gniazd na kłonice we wnęce na szpule, z których jedna para usytuowana jest na początku wnęki z przodu, a druga w odległości ok. 2050 mm; służą one do osadzania kłonic wykonanych z rurki o przekroju kwadratowym. Wystawiony egzemplarz posiada dodatkowo opcjonalne sześć par gniazd na kłonice we wnęce na szpulę. Ponadto dzięki zastosowaniu perforowanej zewnętrznej ramy stalowej typu Vario-Fix zamiast standardowych 13 par dostępne są 24 pary zaczepów do mocowania ładunków, z których każdy posiada wytrzymałość na siłę rozciągającą o wartości 4000 kg w obszarze środka ciężkości masy użytecznej. 16 osłon wnęki na szpule zapewnia jej szybkie i bezpieczne odsłonięcie lub zasłonięcie. Nośność podłoża osłon wnęki na szpule, przystosowanej do przenoszenia wysokich obciążeń osiowych wózków widłowych, wynosi maks. 5460 kg.

Koegel_Cargo_Coil_Rail_FelxiUse_RoRo_1

Dzięki modułowej konstrukcji uniwersalnego nadwozia FlexiUse firmy Kögel można je również stosować w naczepie Cargo Coil Rail.

Konstrukcja ta posiada sześciostopniową regulację co 50 mm z przodu i czterostopniową regulację co 50 mm z tyłu, co pozwala na na niezależną regulację wysokości nadwozia o 300 mm z przodu oraz o 200 mm z tyłu. Umożliwia to zastosowanie do codziennego transportu towarów o wysokości wewnętrznej w świetle od 2450 do 2750 mm z przodu oraz od 2550 do 2750 mm z tyłu. Stelaż zamykający na dachu gwarantuje, że dwuskrzydłowe tylne drzwi portalowe z aluminium ze zoptymalizowaną uszczelką, stanowiące seryjne wyposażenie modeli Cargo z nadwoziem FlexiUse, będą dostosowane do wybranej wysokości zabudowy. Nadwozie oczywiście spełnia wymagania wytrzymałościowe odnośnie zabudów wzmocnionych wg DIN EN 12642 Code XL, dzięki czemu nie jest konieczne dodatkowe zabezpieczenie przy załadunku kształtowym.

Koegel_Cargo_Coil_Rail_FelxiUse_RoRo_3

Nadwozie FlexiUse egzemplarza zaprezentowanego na targach IAA, jak również wszystkie inne tego typu naczepy kurtynowe firmy Kögel bez burt pozwalają na uzyskanie podwójnej kodyfikacji transportu kolejowego. W zależności od ustawienia wysokości zabudowy, dla wysokości wewnętrznej wynoszącej 2550 mm przyznana została kodyfikacja P385, a przy maksymalnej wysokości 2700 mm kodyfikacja P400. Pozwala to na zastosowanie naczepy na różnych trasach kolejowych.

Na życzenie klienta naczepa Kögel Cargo otrzymuje również wyposażenie RoRo o zwiększonej wytrzymałości umożliwiające jej samodzielny transport na statkach i promach. Obejmuje ono ukośne wzmocnienia pomiędzy profilami wzdłużnymi i ramą zewnętrzną, zamkniętą płytę poślizgową o grubości dziesięciu milimetrów, dwa zawory podciśnieniowe, cztery pary zaczepów do mocowania ładunków o masie do 12 000 kg. Para standardowych zaczepów RoRo została zamontowana w przedniej części ramy w obszarze sworznia królewskiego na większą szerokość po stronie prawej i lewej.

Opcjonalnie naczepa Cargo Coil Rail jest dostępna z systemem zabezpieczania ładunków Kögel Coilfix. System Coilfix składa się z belki mocującej, czterech wtykowych kłonic z kwadratowej rurki z hakami do wysokich obciążeń i uchwytów na rurki dystansowe, dwóch rurek dystansowych i trzech lin i pasów mocujących, służących do zabezpieczania ładunku po przekątnej. Dzięki temu zapewnione jest kształtowe zabezpieczenie ładunku. Nałożenie belki mocującej oraz wtykowych kłonic pozwala na uniknięcie uszkodzeń szpul i rolek taśmy ciętej.

Egzemplarz wystawiany na targach IAA oprócz wyżej wspomnianych elementów wyposażenia niestandardowego posiada dodatkowe opcjonalne akcesoria. Do zabezpieczania ładunku prócz wyżej wspomnianych ośmiu par gniazd na wtykowe kłonice wykonane z rurki o przekroju kwadratowym, usytuowanych we wnęce na szpule, służy dodatkowo osiem par gniazd na kłonice usytuowanych w ramie zewnętrznej. Dodatkowo, w dwóch pozycjach w przedniej części pojazdu zastosowano po dwa gniazda kłonic wewnętrznych na profilu wzdłużnym. Umożliwia to utworzenie, w razie potrzeby tzw. zastępczej ściany przedniej. Wszystkie mocowania w środku pojazdu są dodatkowo wyposażone we wkładki z tworzywa sztucznego. Do zabezpieczania wewnętrznej strony ściany przedniej przed uszkodzeniami powstającymi podczas codziennej eksploatacji służy ocynkowana blacha stalowa o grubości 2 mm i wysokości 1250 mm, jak również dodatkowa blacha stalowa o grubości 5 mm i wysokości 500 mm połączona nitami z podłogą. Tylna część pojazdu jest dodatkowo wyposażona we wzmacniane zderzaki stalowe, gwarantujące zwiększoną ochronę przed uderzeniami. Zabezpieczenie jest uzupełnione przez ułożone poprzecznie kątowniki stalowe o grubości ośmiu milimetrów oraz zabezpieczenie krzywki zamka znajdujące się na środku profilu kończącego ramę. W skład pozostałego wyposażenia specjalnego wchodzą m.in. monitor służący do kontroli stopnia zużycia okładzin hamulcowych, licznik kilometrów, manometr mieszkowy do monitorowania obciążenia osiowego, gaśnica, reflektor wsteczny LED itd.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!