Udoskonalona chłodnicza naczepa furgonowa Kögel

, 3 października 2016, 15:49

Podczas targów IAA firma Kögel prezentuje udoskonaloną wersję naczepy Kögel Cool – PurFerro quality. Jest adresowana nie tylko na potrzeby transportu żywności świeżej i głęboko mrożonej oraz produktów farmaceutycznych. Całkowitą nowością są specjalne zestawy wyposażenia dostosowane do wymogów rynku francuskiego i hiszpańskiego.

Nowe opcje oraz zestawy wyposażenia dostosowane do wymogów danego kraju

Naczepa Kögel Cool – PurFerro quality dostępna jest od zaraz również z nowymi opcjami i specjalnymi zestawami wyposażenia dostosowanymi do wymogów danego kraju. Zaliczają się do nich m.in. urządzenie do podnoszenia pierwszej i trzeciej osi, przegubowa tylna oś skrętna, sprzęg siodłowy o maks. ładowności 15 t, schowek na koło zapasowe typu hiszpańskiego, a na rynek francuski drabinka środkowa oraz wzmocniona rolkowa ochrona przed uderzeniem.

Koegel_Cool_2

Właściwości seryjne

Cicha aluminiowa konstrukcja podłogi redukuje poziom hałasu powstającego podczas załadunku i rozładunku. Dzięki zmniejszeniu tej emisji hałasu istnieje możliwość realizacji dostaw poza zwyczajowymi godzinami otwarcia placówek.

Lepszą higienę oraz łatwiejsze czyszczenie obszaru podłogi w naczepie chłodniczej typu premium zapewnia zespawana wanna z aluminium. Jej zastosowanie zapobiega ponadto przenikaniu wilgoci do elementów nośnych, co znacznie zwiększa żywotność i ekonomiczność naczepy chłodniczej. Naczepa spełnia wymagania HACCP mające na celu ochronę zdrowia konsumentów w zakresie międzynarodowych przewozów artykułów spożywczych wrażliwych na temperaturę. Ponadto nowa naczepa Kögel Cool – PurFerro quality spełnia wymogi ATP-FRC.

Portal ze stali nierdzewnej, cechujący się łatwością konserwacji i napraw, w nowej wersji jest wyposażony w łatwą do wymiany, zoptymalizowaną poczwórną uszczelkę drzwiową i łatwo wymienialne aluminiowe zawiasy drzwi.

Zabudowa furgonowa z ulepszoną izolacją

Nadwozie furgonowe naczepy Kögel Cool – PurFerro quality składa się z udoskonalonej pianki o doskonałych właściwościach izolacyjnych, całkowicie bezfreonowej. Solidna i łatwa w pielęgnacji warstwa powłokowa paneli ze stali jest poza tym pokryta od zewnątrz twardą folią z PCW. Ściany o grubości 45 lub 60 mm, dach o grubości 85 mm oraz podłoga o grubości 125 mm zapewniają znaczne polepszenie współczynnika przenikania ciepła (o wartości K). Dzięki tak wysokiej ochronie przed wpływem temperatury zmniejszeniu ulegają zużycie energii oraz koszty.

Zabezpieczenie ładunku i zindywidualizowane wyposażenie

Dostępne jako opcja, zatopione w piance ścian szyny piętrowe i kotwowe sprawiają, że ich uciążliwy montaż nie jest już konieczny. Pomagają one kierowcy w szybkim i niezawodnym zabezpieczeniu przewożonego ładunku. Przykładowo na każdą z 12 szyn półkowych przypadających na jedną ścianę boczną można przy użyciu odpowiednich nośników palet załadować wzdłużnie maks. 33 europalety. Poza tym pojazd posiada standardowo certyfikat zabezpieczenia ładunku wg DIN EN 12642 kod XL. Dzięki temu nadaje się w szczególności do transportu towarów drobnych i towaru na paletach.

Naczepa furgonowa Kögel premium jest dostępna również z różnorodnym wyposażeniem indywidualnym, dostosowanym do najróżniejszych wymagań na wielu obszarach zastosowań. W egzemplarzu wystawionym na targach IAA można zobaczyć wiele opcji ochrony przed uderzeniem. Na całym obwodzie metalowej zewnętrznej płyty ramy zamontowano dwie pary osadzonych na sprężynach rolek stalowych o szerokości 150 mm oraz gumowe zderzaki. W celu zapewnienia optymalnej ochrony ściany czołowej oraz parownika i ulepszenia cyrkulacji powietrza naczepa jest wyposażona w opcjonalną ściankę chroniącą przed uderzeniami.

Kolejną opcją wystawionego egzemplarza jest wyposażenie RoRo umożliwiające jego transport na statkach i promach. W jego skład wchodzą dwa zawory podciśnieniowe oraz cztery pary zaczepów o wysokiej wytrzymałości do mocowania ładunków o masie do 12 000 kg. W skład pozostałego wyposażenia specjalnego wchodzą urządzenie do podnoszenia pierwszej osi, schowek na koło zapasowe typu hiszpańskiego, rejestrator temperatury, aerodynamiczne pokrycie boczne itd.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!