20 elektrycznych autobusów pojedzie do Krakowa

, 13 października 2016, 16:16

Podczas targów TransExpo w Kielcach przedstawiciele MPK SA i firmy Solaris Bus & Coach S.A. podpisali umowę na dostawę 20 nowych elektrycznych autobusów do Krakowa.

Bezemisyjne pojazdy zaczną wozić krakowian w połowie 2017 roku.

Wśród pojazdów zamówionych przez MPK SA jest 17 autobusów 12-metrowych i 3 autobusy przegubowe o długości 18 metrów. Solaris Urbino 12 electric zdobył tytuł najlepszego autobusu miejskiego roku 2017 w konkursie „Bus of the Year”.

get_image-9203

– W historii MPK SA nie było jeszcze tak dużych zakupów autobusów. W 2016 i 2017 roku z myślą o mieszkańcach Krakowa zamówiliśmy prawie 200 nowych autobusów, w tym autobusy elektryczne i hybrydowe. To przybliża nas do chwili, w której w centrum miasta będą kursować wyłącznie pojazdy spełniające najwyższe normy ochrony środowiska – powiedział podczas podpisywania umowy Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.

get_image-9205

– To największy z dotychczas rozstrzygniętych przetargów na autobusy elektryczne w Polsce. Bardzo się cieszmy, że do pięciu już kursujących w Krakowie Urbino electric niebawem dołączy dwadzieścia kolejnych. Krakowskiemu MPK dziękujemy za zaufanie i gratulujemy chęci oraz zaangażowania w stawianiu na najnowsze, najnowocześniejsze oraz wyjątkowo przyjazne środowisku rozwiązania. Ciche, całkowicie bezemisyjne elektryczne Solarisy zostaną oddane do dyspozycji pasażerów z stolicy Małopolski w połowie przyszłego roku – powiedział dr Andreas Strecker, prezes zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

get_image-9207

Wszystkie zamówione przez MPK SA pojazdy będą niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, automat biletowy, w którym za bilet będzie można zapłacić monetami i kartą płatniczą, monitoring oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Baterie autobusów będą ładowane przez zamontowany na dachu pantograf, a podczas przebywania w zajezdni przez wtyczkę.

Producent z Bolechowa dostawę 17 autobusów 12-metrowych wycenił na 34 843 198 zł netto, a autobusów przegubowych na 7 948 201 zł netto.

Kraków był pierwszym polskim miastem, w którym została uruchomiona linia obsługiwana autobusami elektrycznymi. Dokładnie 29 kwietnia 2014 roku na linii nr 154 z Dworca Głównego Zachód do Prądnika Białego zaczęły wozić pasażerów autobusy elektryczne. Obecnie na tej linii kursują cztery nowe pojazdy marki Solaris napędzane energią elektryczną o długości 8,9 metrów.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!