Volvo zaprezentowało największe na świecie podwozie autobusowe na wystawie FetransRio w Rio de Janeiro w Brazylii. Nowy autobus Gran Artic 300 z dwuprzegubowym podwoziem ma 30 metrów i może przewieźć do 300 pasażerów.
Nowy autobus Gran Artic 300 został stworzony w Brazylii specjalnie dla systemów BRT – systemów transportu z wysokim zapotrzebowaniem, w których autobusy kursują na wyznaczonych pasach. Autobus będzie w stanie przewieźć 30 pasażerów więcej niż poprzedni model. Jeden autobus dwuprzegubowy zastąpi trzy standardowe autobusy.
– Jesteśmy liderami, jeśli chodzi o pojazdy dla systemów transportu z wysoką zdolnością przewozową Bus Rapid Transit i teraz wprowadzamy największe na świecie podwozie autobusu. Pojazd ten zapewni efektywniejszy system transportu, oferując wyższą jakość dla pasażerów oraz lepszą wydajność kosztową dla przewoźników – mówi Fabiano Todeschini, dyrektor Volvo Bus w Ameryce Łacińskiej.
Na wystawie FetransRio, Volvo zaprezentowało także nowy pojazd Super Artic 210 o 22-metrowym podwoziu przegubowym. Posiada nie tylko wysoką zdolność przewożenia (210 pasażerów), ale także wyposażony jest w pięć par drzwi. Dodatkowe drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie oraz umożliwiają lepsze rozmieszczenie pasażerów w środku autobusu. Pojazd zbudowany jest jedynie na trzech osiach.
Zestawienie autobusów Volvo z wysoką zdolnością przewozową w systemach transportu:
Model podwozia: | Długość: | Liczba pasażerów: |
Artic 150 | 18,6 m | 150 |
Artic 180 | 21 m | 180 |
Super Artic 210 | 22 m | 210 |
Gran Artic 300 | 30 m | 300 |
Komentarze