Zima dla maszyn budowlanych może oznaczać przestój i konieczność oczekiwania na wiosnę lub pracę w wyjątkowo trudnych warunkach. W tym okresie warto sprawdzić jej stan techniczny, rozpoczynając od kontroli silnika.
– Dokonując przeglądu maszyny szczególną uwagę warto zwrócić na kilka istotnych aspektów dotyczących silnika. Podstawą jest wymiana oleju silnikowego zgodnie z zaleceniami producenta. Wśród produktów sprawdzających się podczas zimowej eksploatacji jest rodzina olejów Shell Rimula, które dzięki wysokiej jakości baz olejowych oraz odpowiednim dodatkom uszlachetniającym zapewniają bezawaryjną pracę silnika nawet w najtrudniejszych warunkach.” – powiedział Cezary Wyszecki, ekspert techniczny Shell Polska.
Lepkość oleju silnikowego jest parametrem, który nabiera szczególnego znaczenia podczas mrozów, ponieważ to od niego zależy, jak płynny jest środek smarny w zależności od temperatury. Jeśli w czasie mrozów olej jest zbyt gęsty, nie jest odpowiednio rozprowadzany we wnętrzu silnika i nie zapewnia jego elementom właściwej ochrony. Brak oleju podczas zimnego rozruchu jest szczególnie szkodliwy dla części, które muszą być smarowane dużą ilością oleju pod odpowiednim ciśnieniem. Takie warunki niekorzystnie wpływają, m.in. na panewki układu korbowo-tłokowego, cylindry oraz pierścienie tłokowe. Zanim środek smarny zostanie właściwie rozgrzany i osiągnie pożądaną lepkość, silnik pracuje z większymi oporami. W celu ich przezwyciężenia, jednostka napędowa zużywa więcej paliwa. A to z kolei wpływa na wzrost kosztów eksploatacji. Oleje syntetyczne i półsyntetyczne zachowując optymalną płynność nawet w bardzo niskich temperaturach. Przyczyniają się także do obniżenia kosztów działalności związanych ze zużyciem paliwa oraz mniejszej emisji spalin.
Shell Rimula R6 LM i Shell Rimula R6 M zostały zaprojektowane tak, aby zmniejszać tarcie wewnątrz silnika, jednocześnie utrzymując dobre parametry płynności w ujemnych temperaturach oraz skuteczne smarowanie elementów jednostki napędowej, zwłaszcza przy zimnym rozruchu. Temperatura płynięcia produktu wynosi -36ºC. Ponadto Shell Rimula R6 LM może być stosowany również w silnikach wyposażonych w filtry DPF.
Shell Rimula R5 LE oraz Shell Rimula R5 E to półsyntetyczne środki smarne których właściwości fizyczne i chemiczne dostosowują się do zmieniających się warunków pracy jednostki napędowej.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
kukurukum, 31 października 2018, 9:44 0 0
można też sprawdzić w aplikcji shell lubematch
Odpowiedz