Zespół De Rooy musiał zadowolić się trzecim i czwartym miejscem w kategorii pojazdów ciężarowych w Rajdzie Dakar 2017. Holender Gerard De Rooy i Argentyńczyk Federico Villagra prowadzili ciężarówki Iveco Powerstar 4X4 wyposażone w standardowe opony Goodyear ORD.
Zawodnicy pokonali 8500 kilometrów trudnego terenu, kończąc zawody tuż za dwoma rosyjskimi Kamazami. Dwa pozostałe pojazdy startujące w barwach zespołu De Rooy ukończyły rajd na 16. i 17. miejscu spośród 50 startujących ciężarówek. Zespół De Rooy ponownie wybrał opony 375/90R22.5 Goodyear ORD dla ciężarówek startujących w Dakarze i opony Goodyear Omnitrac MSD II dla pojazdów serwisowych.
– W tym roku postawiliśmy sobie za cel ukończenie Dakaru na miejscu na podium i osiągnęliśmy go. Mieliśmy jeden zły dzień i nikogo nie można za to winić. Trzecie miejsce mnie zadowala – powiedział Gerard De Rooy. – Decydującym czynnikiem była nawigacja. Nie mamy problemu z tym, że była utrudniona, bo taka ma być. Podobało mi się to, że sytuacja zmieniała się z dnia na dzień, ponieważ wszyscy popełniali błędy. Ale chwilami poziom trudności był zbyt wysoki, ponieważ wskazówki były niejasne. Jak zawsze ważną rolę odgrywały opony, lecz w tym roku za sprawą warunków pogodowych osiągi oferowane przez ogumienie były ważniejsze niż kiedykolwiek. Dzięki stałej współpracy z Goodyearem mieliśmy najlepsze i najlepiej dobrane opony w tym najtrudniejszym rajdzie na świecie. – dodał.
Przez 12 dni kierowcy Gerard De Rooy, Moises Torrallardona i mechanik Darek Rodewald zmagali się z najtrudniejszym terenem i czterdziestoma dziewięcioma konkurentami. Rajd rozpoczął się w Asuncion w Paragwaju 2 stycznia i prowadził głównie bezdrożami przez Boliwię, aż do Buenos Aires w Argentynie, gdzie zakończył się 14 stycznia. 11 etapów (jeden został odwołany ze względu na pogodę) Dakaru obejmowało trasę o długości 8500 kilometrów na błotnistych nawierzchniach, pustyniach, w wysokich górach i na skałach. W zawodach wzięło udział łącznie ponad 300 motocykli, quadów, samochodów, pojazdów serwisowych i ciężarówek, a ukończyły go 222 pojazdy.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
M.K., 31 stycznia 2017, 8:58 0 0
Może jakiś wywiad z p. Darkiem Rodewaldem?
Odpowiedz